Thailand-vilken ort ska man välja?

15 aug. 2009 09:22
Visningar: 541
Har varit i Phuket, Hua Hin och Koh Samui, men vill se något annat nu. Gärna något ställe dit man enkelt kan flyga till eller åka bil/buss från Bangkok. Jag kan sedan göra utflykter till olika öar därifrån. Viktigt är en bra strand och bra bad. Hade oturen på Koh Samui att det var badförbud hela veckan p. g.a höga vågor och undervattensströmmar. 2 personer drunknade när de trotsade badförbudet. Gärna ett litet centrum på promenadavstånd med affärer och restauranger. Har ni tips på hotell, så vill jag ha hotell med pool, dubbelrum och frukost. Inget lyxhotell, men inte heller lågbudget utan bra mellanklass. Rent och snyggt. Resan är planerad till någon gång mitten januari till slutet februari. Vi kommer att göra stopp i Bangkok och bo på mitt favorithotell Asia några dagar samt eventuellt en vecka på Puri Santrian i SanurBali.
Av Mpc
15 aug. 2009 10:33
tycker du ska prova koh chang bo på Klong Prao Resort ca 30 metet ner till vattnet lung o stilla ett i mina ögon bra hotell sen kan du se på tråden som kommer med

http://www.kohchang.se/
Av Tubbe
15 aug. 2009 10:57
Hej,
om du väljer Koh Chang,så finns möjligheten besöka Kambodja några dagar.

/ tubbe
Av Mpc
15 aug. 2009 10:58
Citerat från tubbe:
Hej,
om du väljer Koh Chang,så finns möjligheten besöka Kambodja några dagar.

/ tubbe
så rätt tubbe att jag glömde bort det fy dig mpc
Av Mape
15 aug. 2009 12:40
Hej

Säger som de andra innan mej,syd östra sidan ner till Ban Phe området,tar ca.2½ timma med bil/taxi.Här finns mycket att utforska
om man känner för det,och framför allt,underbara stränder,med bad.Antingen hyr man lägenhet,eller tar in på något av de fina hotell,som finns här, och som alla ligger direkt vid stranden.Hyra lägenhet har man större frihet,tycker jag, men upp till var o en.
Alla lägenheter ligger också direkt,vid stranden,och har pool.Man kan göra dagsutflykter själv till Ko Samet,eller ta bussen ner till Ko Chang
några dagar.Trevlig resa vad du än väljer.Mape