Teneriffa med barn.. Tips på utflykter, hotell mm - tack! :-)

3 mars 2011 11:01
Visningar: 6547
Funderar på en sista minuten-resa med familjen till Teneriffa nu i mars.. Tar gärna emot tips.

För och nackdelar med Teneriffa?

Bra hotell?

Utflyktstips?

Tack på förhand!
3 mars 2011 11:17
Hej,

Vi åkte till teneriffa flör första gången 1 vecka i mitten på januari.
Vi hade "råkat" bokat samma resa som ett par vi känne rsom åkte med deras lilla dotter, och vi hade dessutom bokat samma hotell. Både vi och dem var mycket nöjda med hotellet: Blu Star Oasis (Fritidsresor). Hotellet har även all-inclusive alternativ, som våra vänner bokat (inte vi).
Rummen har 2 våningar, självhushåll, 2 balkonger... riktigt fina. Flera pooler och restauranger, butik, pingis och massor med spel, kvälls aktiviteter... ett riktigt charter/familje hotell.

Se gärna mitt resealbum därifrån:
http://www.reseguiden.se/forum/resor/teneriffa-2011-4744

Vi gjorde även utflukter till vulkanen Teide, djurparken Loro Park (med pingviner, vita tigrar, späckhuggare, delfiner mm...flera olika shower). Vi åkte även till vattenlandet Siam Park (otroligt fint vattenland med konstgjort strand mm- inspirerat av Thailand). Förutom detta finns det ju flera stränder, lagom shopping, flera goda tapas restauranger och ok priser. Ex en öl 1 EUR. Vi fick pengar över.

Nackdelar med Teneriffa... hm... för en veckas charter med familj så kan jag inte komma på några :-)

Fråga gärna om du undrar något annat.
Rätt person att fråga om resor till teneriffa är annars också medlemmen Gullsing. :-)

Hoppas ni hittar en bra resa!
3 mars 2011 11:40
Tack för ditt svar och för tipsen! Vilka fina fotografier du tagit!

Åt ni alla mål ute på resturang? Är det lika dyrt som hemma? Vad kostade det att gå in på djurparken ?

Mvh Anette
3 mars 2011 13:14
Vi åt nästan alla mål ute, utom frukost som vi gjorde på rummet några av dagarna.
En kväll när vi var trötta beställde vi hemkörning på rumemt (både kinamat o pizzamenyer fanns. Köpte man kinamat för mer än 12 EUR så ingick en flaska vin).

Vi åt ute. Kostar ungefär som hemma, beroende på vart man äter. Fanns många billiga ställen också om man åt mer i Los Christianos ist för Las Americas. En restaurang i Los Christianos som heter "Sal Negra" kan jag varmt rekomendera, samt en libanesisk restaurang brevid... På Sal Negra åt jag King prawns i konjak sås och min man beställde en rätt som var sååå stor. Kanske som 2-3 vanliga. Jättegott var det! Och husets vin var också gott. Här hade de även "dagens tapas". På både Sal Negra och den libanesiska restaurangen har man fin utsikt över havet då det är på gatan ovanför strandpromenden, så man kan se allt folk som går förbi. På gatan nedanför är det lite "rushigare" och billigare (i mina ögon).

Vi köpte en "twinticket" till Siam Park och Loro Park. I detta ingick även transfer till Loro Park som tog ca 1-1,5 h. (Siam Park tog ca 5 min att åka till, och är verkligen värt ett besök om man gillar vattenparker: http://www.siampark.net/en/ ). Tror vi betalade 62 EUR per person för båda parkerna och transfer (kan ha varit 60 eller 65?). Borde rimligtvis vara billigare för barn.
22 mars 2011 11:32
Tyckte verkligen om Teneriffa! Vill tillbaka dit! :-)
29 mars 2011 21:11
ja det är lätt att tycka om Teneriffa,vart bodde ni och på vilket hotell? Bosse.>Citerat från supermom:
Tyckte verkligen om Teneriffa! Vill tillbaka dit! :-)
4 apr. 2011 20:31
Citerat från laplander:
ja det är lätt att tycka om Teneriffa,vart bodde ni och på vilket hotell? Bosse.>Citerat från supermom:
Tyckte verkligen om Teneriffa! Vill tillbaka dit! :-)
Bodde på Turquise hotell i Puerto de la Cruz...
Vill tillbaka! Funderar på att åka tillbaka - jag o kidsen - på i lgh el dyl... Tips??