Tågluff i Europa i juli

15 juni 2017 21:52
Visningar: 248
Hej,
Jag tog examen nu i juni och tänkte passa på att tågluffa i sommar med start i början av juli. Planen är att börja i Östeuropa och sedan till väst beroende på hur budgeten ser ut. Det vore kul om några fler ville hänga på eller mötas upp under resans gång :)
15 juni 2017 21:58
Ajdå, du skulle skrivit för någon vecka eller två sedan så hade jag hängt på. Nu har jag bokat en enkelbiljett till Zadar i Kroatien för att ta mig an någon alternativt några öar utanför staden innan jag beger mig till Istrien med en kompis. Fast det är klart, från den 14:e - 21:e är jag up for grabs, men antar att du inte riktigt vet vart du är då?
15 juni 2017 22:10
Inte helt, jag ska sätta mig mer nästa vecka och göra en preliminär resplan, kan höra av mig när jag vet på ett ungefär vart jag befinner mig då :)
15 juni 2017 22:19
Citerat från Persson_sara:
Inte helt, jag ska sätta mig mer nästa vecka och göra en preliminär resplan, kan höra av mig när jag vet på ett ungefär vart jag befinner mig då :)
Det låter bra, jag kan annars tipsa om att ta flyget från Skavsta till Zadar 1:a juli och sen fortsätta till ön Dugi Otok. Fast det är klart, det är inte så mycket tåg då... :)

Om du vill så kan du droppa ett meddelande här:

https://www.facebook.com/jesper.ny
Av Teme901
16 juni 2017 18:15 (redigerad)
Tjena!

Jag kommer tågluffa med start 8-9 juli från Värnamo och ner mot Balkan länder.... Kanske vi kan mötas upp....eller luffa tillsammans om det passar dig??

/Teo
17 juni 2017 23:59
Hej Sara! Runt den 29-30:e juni tar jag bussen till Berlin och tänkte stanna där i ett par dagar tills jag tar tåget vidare till ev Amsterdam. Om du befinner dig i Berlin under de dagarna får du gärna höra av dig om du skulle vilja mötas upp! Det hade varit himla trevligt! :)
Du kan ju lägga till mig på Facebook (Hanna Lundell, Jönköping) om det låter intressant!
18 juni 2017 22:02
Hej! Jag tänkte försöka hinna med lite Central/Östeuropa under början av Juli och skulle gärna haka på lite sköna människor! Flyger du ner till första stoppet eller hur hade du tänkt göra?
19 juni 2017 16:11
Citerat från Yousiftouma:
Hej! Jag tänkte försöka hinna med lite Central/Östeuropa under början av Juli och skulle gärna haka på lite sköna människor! Flyger du ner till första stoppet eller hur hade du tänkt göra?
Jag tänkte flyga ner till Berlin, ska boka flyg ikväll (!) Har du några planer än?
20 juni 2017 21:03
Citerat från Persson_sara:
Jag tänkte flyga ner till Berlin, ska boka flyg ikväll (!) Har du några planer än?
Okej! När har du bokat? Jag tror jag kommer hålla mig till de billigare delarna av Europa den här gången, typ Polen/Ungern/Tjeckien! Har inte bokat något än men räknar med att flyga ner nästa helg!
20 juni 2017 21:40
Citerat från Yousiftouma:
Citerat från Persson_sara:
Jag tänkte flyga ner till Berlin, ska boka flyg ikväll (!) Har du några planer än?
Okej! När har du bokat? Jag tror jag kommer hålla mig till de billigare delarna av Europa den här gången, typ Polen/Ungern/Tjeckien! Har inte bokat något än men räknar med att flyga ner nästa helg!
Ja, jag åker den 28/6 till Berlin. Därefter Warszawa, Krakow, Budapest och sen har jag inte planerat något mer. Skulle vilja åka till Slovenien också.
22 juni 2017 16:31
Tjena Sara!

Grattis till examen. Jag tog också precis examen så kan relatera till din lycka! Även jag har tänkt att dra iväg i Europa en längre tid innan arbetslivet rivstartar. Har ingen utarbetad rutt denna gång, men har bland annat funderat på platserna du nämner. Kanske kan stråla samman? :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
27 juni 2017 14:00
Hej Sara! Jag är inne på att ta mig runt med tåg på Balkan, I länder som Bosnien, Montenegro, Albanien, Makedonien, med start början eller mitten av juli. Har funderat på att utgå från Budapest. Kan du tänka dig att åka neråt mot Balkan efter Budapest och när tror du att du kommer vara där? Hör av dig om du är intresserad av att sammanstråla!
Medlemmen har tagit bort svaret
30 juni 2017 09:03
Hej samtliga,

Imorgon bär det av till Zadar och dess skärgård med omnejd. Hör av er om ni är i regionen och vill säga hej. Om inte annat så lämnar jag Kroatien 14:e juli och tar mig till Ljubljana, Slovenien. Därifrån fortsätter jag uppåt, men inte lika klar över vart.
Av Teme901
30 juni 2017 12:52
Tjena Jesper!
Jag är i Berlin från 9 till 12/13 juli, efter det så har jag tänkt mig åka till Prag,Bratislava, Wien,Ljubljana och Zagreb. Tanken är å stanna i varje stad 2-3 dagar. Vi kan höras under resans gång å kolla var vi befinner oss så kanske vi kan ta en öl eller två i någon av städerna ? :)

/Teo