Svala sommrar (juni-sep) i USA???

Av Klara89
25 juli 2015 17:19
Visningar: 130
Hej!

Jag har tänkt att åka till USA för att se mig omkring och kanske bo där/studera .
Nu undrar jag hur är Portlands sommrar (maine)??? om ni har varit där, samma klimat som sveland(stockholm)???
eller finns de någon stad eller delstat som ni har varit i och tyckt att denne stad eller delstat har samma klimat som svealand (sommrarna är ofta runt 20-25 och nätterna runt 10)????

jag vet de finns en miljon sidor, som man kan kolla. MEN INGENTING går iemot en som har varit där !

Skulle bli tacksam för varje svar!

MVH Klara
Av Hawaii
25 juli 2015 18:51
När det gäller vädret finns det givetvis inga garantier, och även om vädret i Portland, ME, nog kan vara ganska likt Svealand kan det också då och då under sommaren bli rejält varmt med hög luftfuktighet. Tänk på att samtliga delstater i USA (utom Alaska) ligger betydligt sydligare än Sverige, vilket också automatiskt innebär chans för varmare väder. Om man är högt uppe i bergen (Klippiga Bergen - Colorado t.ex.), kanske det kan vara mera behagligt? Anchorage, Alaska, har normalt ung. +10C på natten och uppemot +20C under dagen under sommaren. Blir nog knepigt att hitta det i en stad längre söderut.
Av Ami1
27 juli 2015 13:08
Östkusten kan vara väldigt varm och fuktig även norr om New York.

Västkusten är mycket torrare och har mer behaglig värme.
Seattle är ganska likt i sommarväder och är en riktigt mysig stad!
Av Klara89
28 juli 2015 14:54
tack för alla svar!
är de någon annan som vill dela med sig så gör de,min vän!
Av Klara89
20 aug. 2015 20:34
en slutlig försök.
finns de någon som vill dela med sig av intryck av vädret?