Studera i Miami

Av J3ssie
22 okt. 2016 21:44
Visningar: 418
Hej!

Såg den förra tråden om att plugga nere i södra Florida och undrar nu om nån åkt dit?
Jag är själv helt sjukt sugen på att dra till Miami och plugga för HT17. Har kollat in ett program och så men vet inte alls hur man ska gå tillväga.
Vad är det som krävs för att komma in i ett college där borta?
Jag gick ut gymnasiet med ett godkänt resultat i alltihop, kan självklart plugga upp betygen om det så behövs. Huvudsaken är att komma dit! :)

Hoppas det finns nån som vet mer. Tackar! :)
Av Peter_o
24 okt. 2016 10:14
Du bör ta hjälp av en svenskbaserad sajt. ef.se är en som jag tror det har refererats till, men googlar du t ex på "utlandsstudier" så får du fram många fler.

Men leta först i detta forum, det finns många trådar som get bra referenser till sajter som du kan anlita.

/PeterO
24 okt. 2016 12:17
Min första fråga - har du googlat?
Om du har gjort det, vad är det för mer specifika frågor du vill ha svar på här (på ett reseforum) som du inte får på sidor som handlar om just att studera utomlands?

https://www.google.se/search?hl=sv&q=hur+ans%C3%B6ker+jag+till+universitet+i+miami&gws_rd=cr,ssl&ei=OtwNWIyOMIehsgGrpYqoAQ

Fundera på om du vill betala utbildningen själv, finansiera genom stipendier eller komma undan vissa kostnader genom att försöka bli utbytesstudent via ett svenskt universtet/högskola. Uppsala har utbyte med Univ of Miami t ex.

Du söker till universitetet och söker sedan utbildning. Jag antar att det är lättare via utbytesprogram att få gå en speciell utbildning. Vad jag menar är att väl på plats kanske du inte får plats och måste ha en plan B.