Sri Lanka april 2024

Av Coronet
28 juli 2023 09:47
Visningar: 359
Min sambo och jag åker till Sri Lanka i april nästa år, det är vårt första besök i landet och vi ska stanna i två veckor. Jag har läst tidigare inlägg men de har några år på nacken så jag ber om lite uppdaterade synpunkter!
Upplägget för vår resa ser, än så länge, ut så här; först en natt i Negombo för att pusta ut lite efter resan, sedan vidare till Kandy där vi vill se Tooth temple och besöka den botaniska trädgården. Vi vill ta tåget till Ella för att se Little Adams Peak och Nine Arch Bridge, där ska också finnas fina vattenfall. Udawalawe nationalpark och att besöka ett elefantbarnhem står också på listan.
Hur många nätter bör vi stanna på varje ställe? Vi vill avsluta med en vecka i Mirissa och Unawatuna eller Hikkaduwa för sol & bad och ev. dagsutflykter.
Jag tänker mig att vi behöver en bil med chaufför när vi reser runt den första veckan, är det någon som varit i Sri Lanka efter pandemin och kan rekommendera någon chaufför eller något bolag? Alla tips och råd mottages tacksamt!
Av Area
28 juli 2023 22:58
Har en vän som bor i Sri Lanka om ni är intresserade, han har bott i Sverige förut. Skriv Ishan Kumara på facebook kommer hans facebook hur han guida svenskar turister.
Av Coronet
29 juli 2023 12:44
Citerat från Area:
Har en vän som bor i Sri Lanka om ni är intresserade, han har bott i Sverige förut. Skriv Ishan Kumara på facebook kommer hans facebook hur han guida svenskar turister.
Tack för tipset!
Av Fritsan
14 sep. 2023 12:23
Hej! Vi skall oxå dit 3 veckor i februari.. om jag söker på Ishan Kumara.. så kommer du upp en väldigt massa personer. vilken utav dem är det..
Av Hannahl
20 sep. 2023 10:45
Hej, vi va på Sri Lanka för ganska länge sen men tycker absolut att ni ska lägga till Sigiriya rock samt Yala nationalpark på listan. Vi hade turen att se leopard, elefanter, schakal, krokodil och massa andra vilda djur. Tror även ni är där under valsäsongen :) I övrigt gjorde vi nog typ desamma som ovan. Vi fixade chaufför på plats som körde oss runt till alla sevärdheter. Det finns hur mycket som helst att se och göra på Sri Lanka. Vi älskade Unawatuna men inte Hikkaduwa, det var för turistigt för oss. Men det här var säkert 12-13 år sen så det kan ju ha ändrats.
Av Coronet
20 sep. 2023 20:24
Citerat från Hannahl:
Hej, vi va på Sri Lanka för ganska länge sen men tycker absolut att ni ska lägga till Sigiriya rock samt Yala nationalpark på listan. Vi hade turen att se leopard, elefanter, schakal, krokodil och massa andra vilda djur. Tror även ni är där under valsäsongen :) I övrigt gjorde vi nog typ desamma som ovan. Vi fixade chaufför på plats som körde oss runt till alla sevärdheter. Det finns hur mycket som helst att se och göra på Sri Lanka. Vi älskade Unawatuna men inte Hikkaduwa, det var för turistigt för oss. Men det här var säkert 12-13 år sen så det kan ju ha ändrats.
Ja vi kommer nog i slutet av valsäsongen så jag hoppas att vi har turen att få uppleva det! Tack för tipsen!