Sri Lanka 13 april till 1 maj

27 nov. 2018 12:32
Visningar: 125
Hej,

Jag och flickvännen kommer besöka Sri Lanka mellan 13:e april och 1:a maj.
Vi är ute efter sol & bad men även sevärdheter.

Vilket område bör vi titta på för att "säkra" sol & bad? Vi har tänkt att byta stället två gånger under resan.

Uppskattar alla möjliga tips!
4 dec. 2018 11:04
Kul! Sri Lanka är superhärlig!
Har varit där tre gånger och ska faktiskt dit i början av februari igen.
Finns ju en uppsjö med saker att se och göra! Det bästa med Sri Lanka tycker jag är att landet ändrar sig så bara man reser några mil. Allt från det typiska strandhänget i Mirissa till att man sitter med långbyxor och stickad tröja och dricker varm choklad framför en brasa i Nuwara Eliya.
Mirissa är nog det stället jag kan rekommendera mest om man vill ha den typiska strandsemestern. Där finns även bra valsafari!
Men det finns ju många bra ställen efter sydkusten. Dock är det bra att kolla upp hur badförhållande är dit man ska. Ibland kan vattnet vara mycket strömt!
Ella är ett mysigt ställe. Mycket backpackers och fina vandringsställen.
Kandy gillar jag också. Botaniska trädgården och tandtemplet är liksom ett måste varje gång jag är där. Det gör liksom till.

Man kan kort säga att det mesta i Sri Lanka överträffar ens förväntningar gånger tio...

Kan starkt rekommendera att man hyr en privat chaufför när man är där.
Här är ett tips!

https://www.facebook.com/royalescapestours/

Har anlitat honom alla tre gångerna jag varit där (varav två av gångerna har jag rest själv). Känns alltid bra att ha en pålitlig person som bokar in bra homestay, bokar tågbiljetter, passar bagage och kommer med tips och kunskap efter resans väg.
Har fått sett mycket jag inte hade sett annars pga honom! Blev en luftballongtur i Dambulla bl.a. Så himla häftigt!