Singapore - Malaysia - Thailand

Av Mythai
30 sep. 2016 16:34
Visningar: 251
14 jan flyger jag till Singapore, för att sedan flyga vidare till Lankawi. Efter att varit där ett tag ska jag ta båt över till Koh Lipe och sen fortsätta resan i Thailand. ca 8 veckor senare flyger jag tillbaka till Singapore och vidare hem.

Min fråga 1. Behöver jag någon form av visum/uppehållstillstånd??
2. Båten från Langkawi - Lipe, behöver jag något mer än båtbiljett (ev pass) där?

tacksam för alla svar!!! :)
Av Hille2
30 sep. 2016 19:00
Citerat från Mythai:
14 jan flyger jag till Singapore, för att sedan flyga vidare till Lankawi. Efter att varit där ett tag ska jag ta båt över till Koh Lipe och sen fortsätta resan i Thailand. ca 8 veckor senare flyger jag tillbaka till Singapore och vidare hem.

Min fråga 1. Behöver jag någon form av visum/uppehållstillstånd??
2. Båten från Langkawi - Lipe, behöver jag något mer än båtbiljett (ev pass) där?

tacksam för alla svar!!! :)
Om du undrar ifall du behöver ett visum för att stanna åtta veckor i Thailand när du kommer med båt från Lankawi så är svaret ja.
Av Sierra
30 sep. 2016 19:16
Som Hille2 skriver så behöver du ett Visa om du skall vara 8 veckor i Thailand.

Skaffa ett Tourist Visa Single Entry som ger dig 60 dagar (in- och utresedagar inräknade). Du kan skaffa det i Sverige eller på Thai Embassy i Singapore. http://www.reseguiden.se/forum/bilder/thai-embassy-i-singapore-477568

För färjan över till Lipe från Langkawi måste du naturligtvis ha ditt pass förutom färjebiljett.

Ang Visa, förutom Thailand, så behöver du inget då du får 90 dagars uppehållstillstånd utan kostnad både i Singapore och Malaysia.
Av Mythai
4 okt. 2016 15:15
Tack snälla för svaren!!
Har hittat sidan allavisum.se ? är det en säker sida att skicka iväg sitt pass på ? Vart ska jag annars vända mig?
Av Hille2
4 okt. 2016 16:26
Citerat från Mythai:
Tack snälla för svaren!!
Har hittat sidan allavisum.se ? är det en säker sida att skicka iväg sitt pass på ? Vart ska jag annars vända mig?
Allavisum har jag använt mig av flera gånger utan problem.