Shopping i London

Av Evaaro
1 maj 2008 19:45
Visningar: 6419
Hej
Jag och man ska ta med hans 16 åriga dotter och en kompis till henne över en weekend till London sista helgen i maj.
Tjejerna (och jag) vill givetvis shoppa.
Har ni bra tips på var vi kan ta vägen för att hitta tuffa roliga kläder, prylar utan att hela resekassan går åt på en sak.
Ge gärna lite tips på bra resturanger, pubar etc.
Vi kommer att bo på ett hotell vid Hyde Park.
Det finns säkert massor av bra tips som vi kan ta del av.
Tack på förhand
1 maj 2008 21:22
Här kommer några bra förslag på bra shopping!
Klädkedjor:
Top Shop- Den största och bästa Top Shop affären finns på Oxford Circle. På fyra hela våningar ryms bland annat, fashion style advisors, café, vintage avdelning, en stoor skoavdelning, inredningsprylar etc
New Look- Skohimmel, dinsko-priser här! Underbara skor, de har även mycket kläder och accessoarer.
Miss Selfridges- Top Shop-liknande kläder, samma priser som Top Shop. (ligger mellan Top Shop och Urban Outfitters)
River Island - Snygga kläder, lite dyrare.

Varuhus:
Harrods – “The world’s most famous department store” Här finns allt! 87-135 Brompton Road, Tube: Knightsbridge
Selfridges – Här finns alla klädmärken du kan tänka dig, Allt från dyra designerplagg till high street fashion! Oxford Street

Marknader:
Camden Lock Market – Kläder, smycken, retro, inredning etc. Camden High Street Tube: Camden Town

Shoppinggator:
Förutom Oxford Street finns det flera gator som är värda att besöka för bra shopping.
Några av dem är Bond Street, Carnaby Street, Kings road.

Det finns många bra restauranger i London.
Anna
Av Mizan
2 maj 2008 11:39
Hej måste slå ett slag för Primark.. ska ligga på oxford nu oxå annars ligger det ute i Harrows.. Extremt billiga kopior på designer kläder.. väl värt ett låååångt besök..:)
3 maj 2008 16:40
Hejsan
Nyligen hemkommen ifrån London ( en knapp vecka sen), och jag längtar tillbaka. Tyckte det var en härlig och enkel stad att "turista" i.
Som redan föreslagits finns mycket av shoppingen på Oxford Street.. Restaurangbesök som kanske kan vara kul för tjejerna ( och er) är Planet Hollywood, ligger nära Piccadilly Circus ( det tyckte iaf. min 20åriga dotter.)
5 sep. 2008 23:48
Primark är ett krav! De ligger längst upp på oxfordstreet. De är som H&M ungefär fast dom har även skor. De är sjukt billigt och ni kommer att bli helt galna när ni kommer in där. Bättre priser kan ni inte hitta. Man bruka få stå i kö 30minuter till kassorna men de är de värt helt klart!
16 sep. 2008 11:11
Primarkt ..rekkomenderas varmt

Kebab i London är så himla gott ..ät det!

Oxford street är perfekt och inte ett dugg krångligt.Love it..vill till london igen
19 jan. 2011 22:08
Primark är som sagt sjukt billigt och jätte kul så se till att ha ett par timmar bara för den butiken! Ni hittar Primark på Oxford Street nästan ändå upp vid Marble Arch, ha en underbar resa!

MVH Anna