Sexturisterna - Thailand - när unga kvinnor tvingas sälja sig. måndag 5 januari 21:55 på kanal 5

Av Mpc
3 jan. 2009 20:07
Visningar: 3163
Sexturisterna - Thailand - när unga kvinnor tvingas sälja sig.
Flickvän till salu i Thailand.

Dokumentärfilmaren Monica Garnsey reser till de delar av världen där prostitution har blivit ett vanligt karriärval för unga kvinnor. Drömmen för många flickor är att träffa en rik västerlänning att gifta sig med. Sexturisterna – Thailand är en brittisk dokumentär från 2007.

Sexturisterna – Thailand – måndag 5 januari 21:55 på kanal 5
3 jan. 2009 20:11
Tack för att du har uppmärksammat dokumentären, jag visst att den skulle komma men inte när. Nu vet jag!

Ellis
Av Mpc
3 jan. 2009 20:13
var så lite t

Tänkte på att kasta in lite mer ved i elden
Av Elgona
3 jan. 2009 21:10
sexturism är det också i egypten,men där e de unga män som säljer sej till äldre kvinnor från europa,det handlar om att få fatt på pengar

programmet den 5 jan ska jag givetvis se..tack för infon.
3 jan. 2009 21:38
Grym titel: Flickvän till salu!
Den måste jag också se.
travaren
Av Cesa
4 jan. 2009 09:20
Det är verkligen Thailnads stora nackdel! Tack för info, den måste jag se..
4 jan. 2009 14:00
Tyvärr är det ju INTE bara i Thailand det förekommer, prostitution finns i alla länder och det bör man väl ha i åtanke när man tittar på filmen och när man är ute och reser
Av Mpc
4 jan. 2009 14:06
Självklart så är det så
Av Joakimn
4 jan. 2009 15:31
Visst är det skit med världens orättvisor , sexuell prostution är bara en form.
Alla dess former finns även i vårt land så..eftertanke innan man isolerar problemet till
vem som har del i vad är på sin plats..
Men detta handlar denna gång om Thailand o jag skall självklart se detta.
Tack för infot/Joakimn
Av Elgona
4 jan. 2009 16:33
Citerat från joakimn:
Visst är det skit med världens orättvisor , sexuell prostution är bara en form.
Alla dess former finns även i vårt land så..eftertanke innan man isolerar problemet till
vem som har del i vad är på sin plats..
Men detta handlar denna gång om Thailand o jag skall självklart se detta.
Tack för infot/Joakimn
som du säger,så e de.
maria
4 jan. 2009 18:47
Citerat från joakimn:
Visst är det skit med världens orättvisor , sexuell prostution är bara en form.
Alla dess former finns även i vårt land så..eftertanke innan man isolerar problemet till
vem som har del i vad är på sin plats..
Men detta handlar denna gång om Thailand o jag skall självklart se detta.
Tack för infot/Joakimn
Ja...världen är en orättvis bakgård.
travaren.
5 jan. 2009 23:30
Citerat från bibby:
Orättvis titel tycker jag, här är det ju brudarna som önskar utnyttja oss välbärgade vita män.
Aj då det här får du nog mycket skit för, tolkar dom inte dina rader som ett skämt så får du nog rejält på skallen för det uttalandet, vem utnyttjar vem?.
5 jan. 2009 23:37
Hej

Önskar är helt fel ord,tvungna menar du eller ?????????????
Många av dessa kvinnor, kommer från fattiga familjer,som tvingar sina döttrar att sälja sig på tex barer mm, om dom inte gör detta,
Så kan dom bli uttstötta från familjen.
Stor del av pengarna som dom får in ,skickar dom till familjen, och jag TROR inte att dom gillar att sälja ut sig,
till svettiga feta turister,från alla värdens hörn.

Många av dessa tjejer,mår jättedåligt, jag tycker verkligen synd om dom.

SIAM
.
Av Mjorumm
6 jan. 2009 00:58
Ger mig in i detta med en önskan att ha bättre kunskap
Jag känner en del Thailändskor är släkt med en av dem
Har sett mycket elände,har även sett det som är bra
Vem av oss kan säga hur det egentligen är?
Fattigdomen i Norra Thailand när ett syskon ser ett andra svälta ihjäl
När en Thailändska vill få det bättre
När en tar för sig
Vem av oss är sänt till att döma?
Av Peter62
6 jan. 2009 06:23
Citerat från mjorumm:
Ger mig in i detta med en önskan att ha bättre kunskap
Jag känner en del Thailändskor är släkt med en av dem
Har sett mycket elände,har även sett det som är bra
Vem av oss kan säga hur det egentligen är?
Fattigdomen i Norra Thailand när ett syskon ser ett andra svälta ihjäl
När en Thailändska vill få det bättre
När en tar för sig
Vem av oss är sänt till att döma?
Mycket bra sagt!!
7 jan. 2009 02:48
Bibby kanske skrev det på ett klumpigt sätt (och nu vet jag att vissa kommer att bli till sig) men jag slänger in en vedpinne till för han ställer en relevant fråga:

Är det verkligen alltid ensidigt utnyttjande?

Exempel: När blev Billy Butt våldtäktsman: Före eller efter det att de tjejer han haft sexuellt umgänge med insett att han inte skulle fixa dem karriärer i musikbranschen?

Uppenbarligen utnyttjade BB sitt kändisskap för att skaffa booty men, våldtäkt?

Tjejerna i de här fallen mådde kanske dåligt, tyckte BB var en fet, likblek, ful typ men tyckte att det var värt ett ligg för en eventuell karriär i en video till Guns 'n' Roses. Tvingades de eller utnyttjade de BB i sin tur?

Nu diskuterar ju inte enskilda fall men kanske snarare en koppling till mjorumms inlägg - och kanske en tidigare diskussion som jag inte tänker blåsa liv i återigen.

Och nej, Charina, jag jobbar inatt så mitt alkolås släppte igenom detta inlägg.
Av Bibby
8 jan. 2009 02:08
Klumpigt????
Nä, detta var värsta sortens påhopp!!!!!
Ta genast tillbaka allt och mena motsatsen annars anmäler jag dig till ironipoliserna!!!! ;)
8 jan. 2009 02:34
Som den ödmjuke och känslige person jag är tar jag tillbaks det hela. Klumpigt var kanske fel ord... Skall vi säga...? Mindre graciöst?

;-D
25 okt. 2009 08:02
Citerat från legusta:
Det är på tiden med mera kunskap innan folk kväker ur sig dumma saker. Jag måste därför tipsa om en ny bok jag köpt, "De oskyldigas tystnad" av Somalay Mam. Som handlar om en stark kvinnas kamp mot barnprostitution i Asien.

* http://www.somaly.org
* http://hd.se/kultur/boken/2007/02/15/somaly-mam-de-oskyldigas-tystnad
Jag har läst den boken och den är skrämmande. Jag har även ett boktips. Boken heter: Priset på ett barn och är skriven av Marie-France Botte och Jean-Paul Mari. Det handlar om Bangkok, Fyra år i helvetet bland Bangkoks prostituerade barn!

Boken har ett starkt innehåll och om man som läsare inte lider med dessa barn då är nog inte alla hästar hemma. Boken innehåller även en del bilder.
Av Mpc
25 okt. 2009 08:35
Glöm inte bort Nepals döttrar som får arb. i Indien
Av Haikko
25 okt. 2009 11:48
Citerat från siam:
Hej

Önskar är helt fel ord,tvungna menar du eller ?????????????
Många av dessa kvinnor, kommer från fattiga familjer,som tvingar sina döttrar att sälja sig på tex barer mm, om dom inte gör detta,
Så kan dom bli uttstötta från familjen.
Stor del av pengarna som dom får in ,skickar dom till familjen, och jag TROR inte att dom gillar att sälja ut sig,
till svettiga feta turister,från alla värdens hörn.

Många av dessa tjejer,mår jättedåligt, jag tycker verkligen synd om dom.

SIAM
.
Jag har pratat med thailändare som säger motsatsen vad du påstår...många av dessa tjejer som säljer sin kropp har ett bättre liv pga att dom oftast blir väl omhändertagna av oss turister med pengar, mat osv, för sanningen är den att många av tjejerna kommer ifrån norra Thailand där dom blir våldtagna och misshandlade av sina pappor. Jag tror det finns en viss sanningen i detta + att jag verkligen litar på äldre generation thailändare som dessutom är underbart trevliga.
Sen om den moraliska biten så självklart så skulle jag vilja att det förbjöds och att dom kunde jobba med något bättre än att blotta sig nakna, men eftersom det genererar pengar från turister så låter thailand det vara lagligt och så kommer det nog vara ett bra tag till.