Santa monica college vt16

15 juni 2015 12:39
Visningar: 199
Hej!

Har funderat mycket på att dra iväg och plugga i LA till våren. Trött på Sverige och vill komma iväg och göra något annat kul. Hade tänkt mig att eventuellt åka iväg till våren 2016 då hösten antagning har stängt. Är 20 år och letar efter någon som tänker i samma banor, känns inte som en hit att dra iväg ensam nämligen!

Hör av dig!
Av Duudii
21 juni 2015 12:42
Hej! Jag är precis som dig, sugen på att dra iväg till LA! Dock har jag hört att det hela är en väldigt stor process med mycket dokument och olika papper som ska skickas in och ordnas innan man kan åka iväg! Vore skönt att inte vara ensam om det! Vet du vilket datum som är sista ansökningsdag till våren16?

/ victoria
21 juni 2015 15:57
Vad kul! Jo det är en rätt så lång process att söka dit, har uppfattat det som betydligt enklare med alla papper till skolan än för visumet! Tror sista ansökningen är i oktober/november men då ska exakt alla papper till skolan vara inne och granskade så allting stämmer, de rekommenderar att man söker ett tag innan då tid för intervju för visum etc kan ta bra tid. Hur länge tänkte du stanna/ plugga för något?:)
Av Duudii
21 juni 2015 19:43
Jaha okej! så du har redan sökt eller ska du söka?
Jag är verkligen heelt öppen för allting! Jag har tänkt endel på att antingen söka jobb eller plugga typ konst/design alternativt psykologi av något slag, bara för kul skull! Sen hur länge jag vill stanna vet jag inte men minst ett halvår, är dock öppen för det mesta! Så liksom åka iväg, ta det hela lite spontant, se vad som händer och åka hem när jag känner för det typ! Har med andra ord inte tänkt igenom någon plan direkt! Dudå? :)
21 juni 2015 22:48
Jag har börjat lite smått med vad för papper som behövs. Tänkte söka själv och inte genom orginsation då jag tycker 4k är äckligt dyrt för något man kan göra helt själv genom att baa googla lite extra haha. Vill plugga psykologi alternativt merchendis! Hade varit skönt att inte ha något direkt bestämt, testa på ett halvår och gillar man det kan man stanna om inte bara dra hem :)

Du kan väl lägga till mig på Facebook? Lite enklare att skriva där för är alltid inloggad där med mobilen :) Josefine Nilsson heter jag. https://m.facebook.com/josefine.nilsson.184?ref=bookmark
22 juni 2015 18:55
Hej! Vad roligt att ni också har tänkt åka dit!
Har nämligen också planer på att börja på SMC till våren och plugga Fine Arts.
Men hur har ni tänkt med boende, jag såg att man inte kan bo på campus?
Vide
22 juni 2015 20:24
Hej vad roligt!

Boende brukar man fixa när man kommer ner, hur enkelt som helst att fixa lägenhet där. I med LA är så dyrt så är det bästa att bo ca 4 stycken med delade sovrum, det är så alla andra gör när de åkt till LA :)
24 juni 2015 10:43
Kan vi inte lägga till varandra på fb så kan vi hjälpas åt med ansökningen samt bolla idéer om resan dit? Hade varit kul att snacka mer om det med er! :)
24 juni 2015 11:49
Jo gärna! Det är bara att lägga till mig, Vide Olsson!
7 juli 2015 19:21
Hej tjejer! Lite inne på samma banor här också! Det lutar åt Santa Monica under vårterminen, så vore superkul att bolla lite idéer tillsammans. Ha det toppen så länge!
7 juli 2015 19:27
Hej! Vad kul :)

Har inte hört mer från de andra så vore kul att snacka lite :) ha det bra!
31 juli 2015 15:15
Hej! Jag har också funderat mycket på att dra till LA i vår och plugga men kan inte riktigt bestämma mig om jag ska göra det eller bara resa runt! Skulle vara kul att prata med någon om det, skulle inte vilja åka själv, så hör gärna av er!
Av Julialp
3 aug. 2015 13:10
Hej!
Har precis bestämt mig för att åka ner och ska söka i veckan!
Skulle vara askul att snacka med folk som tänker i samma banor.

/Julia P
Av Hanssen
27 aug. 2015 07:09
Hej!
Funderar också på att söka till Santa Monica mot våren! Går på Santa Barbara denna termin så skulle vara kul att pröva Santa Monica nästa termin som också är närmare LA! Är 20 år kommer från Stockholm btw!
Skulle vara kul att åka dit tsm o leta boende osv!

Adda på fb gärna - Sarah Hanssen Pezarou
6 sep. 2015 15:46
Hej! Jag är också väldigt sugen på att plugga på SMC! Vet dock inte riktigt om det blir till våren eller nästa höst! Skulle behöva spara ihop lite mer pengar för jag har tänkt plugga 2 år på smc sen göra en transfer till ett universitet i så fall! Jag va i LA första gången för ungefär 3 år sen, gick då på en språkkurs. Sen va jag där senast i juni i år, jag och ett par kompisar reste runt i Kalifornien i några veckor. Kände då att LA verkligen är staden för mig så det är där jag måste plugga, haha!
Så det hade varit kul att prata med några som har samma planer med skola! Skulle man inte kunna göra en grupp på Facebook eller något?:)
8 sep. 2015 14:09
Hej! Jag är oxå väldigt sugen på att plugga i LA! Har ni gjort någon fb-grupp?
Jag har varit på dansskola i NewYork men kände att nu vill jag testa på andra sidan av usa! Lägg till axelina skantz på fb!😀
9 sep. 2015 23:17
Har också funderingar på Santa monica nu i vår.. Beställde lite info häromdagen och hade tänkt att iaf studera en termin, vad jag ska studera har jag inte bestämt ännu.

Någon som har koll på hur lång tid såan här processer tar, med skolansökan och visum?
10 sep. 2015 10:59
Hej tjejer! jag har precis skickat in min ansökan till SMC i vårterminen, är så taggad! Är 20 år från stockholm, planerar att vara borta en termin och skulle gärna vilja dela boende med någon. Vad sägs som att alla skapa en gruppchatt på FB eller likande? Jag heter Emma öberg på FB lägg till mig där :)
14 sep. 2015 07:17
Hej :) jag har också funderat på att plugga på smc alt ucla till vt2016. någon annan i min ålder (25) som har liknande funderingar ?

/Elin
14 sep. 2015 08:29
Hej på er!! Jag har också börjat tänka på att dra till Los Angeles och plugga på Santa Monica nu i vår. Skulle vara jättekul att ha reskompis/ person man kan bolla tankar och ideér med. Lägg jättegärna till mig på facebook. Amanda Blixt heter jag där :D
Kramiiis.
20 sep. 2015 16:20
Hej! Jag ska också söka till smc vårterminen 2016! Ni kan lägga till mig med på Facebook. Kimberly Ijeh heter jag där!!
20 sep. 2015 20:59
Hej!
Ska också söka till vårterminen på SMC! Finns på fb: Alexandra Terencedotter
21 sep. 2015 17:09
Hej hörrni!

Skickade in min ansökan till SMC förra veckan och planerar att vara borta nästa termin. Hade varit jättekul att ha kontakt med er som också ska dit och prata om boende osv. Lägg gärna till mig på Facebook: Karoline Ölander så kan vi prata mer! :)
1 okt. 2015 18:57
Hej! Jag och mina roomies började på SMC den här terminen. Vi är fem roomies nu varav två ska flytta ut till jul, därför söker vi två nya tjejer som kan bo med oss i vår!

Vi bor i en nyrenoverad lägenhet som ligger i Venice med gångavsånd till skolan och stranden, komplexet heter Lincoln Place Apartment Homes. Vi har tillgång till ett poolområde, gym och en rooftop samt ett antal BBQ areas. Hyran för lägenheten är låg för att vara i LA!

Skriv på facebook för mer info! Vi heter Catja Nordqvist, Rebecca Kalenius och Emma Fransson där!
18 okt. 2015 23:30
Hej!

Jag heter Emilia och är 19 år och bor i Kungsbacka! Jag hade tänkt studera på UCLA i Los Angeles i mars 2016 och stanna ca 1 år. Hade vart jätte kul att hitta andra som tänker samma sak!

skriv gärna till mig på Facebook! :D

fb: Emilia Ewelind
24 okt. 2015 11:11
Hej tjejer!

Jag har ansökt och kommit in till vårterminen 2016 och åker runt den 10e januari.
En god vän bor redan i Santa Monica och går sitt sista år på smc, men då det inte finns plats i hennes lägenhet, så letar jag efter andra lösningar.
Boende i LA är inte vidare billigt och delat boende är ett måste om man inte har ett överdrivet sparkonto.
Jag har hört av mig till några på den här tråden redan, men vore jätte kul att höra av fler.

2016 kommer bli fantastiskt!
29 okt. 2015 16:48
Hej på er!

Jag ska också plugga på SMC i vår och ska faktiskt stanna i 2-2,5 år! Jag kommer åka redan runt den 3 januari och letar nu efter resekompisar och även personer att dela boende med! Lägg gärna till mig på Facebook: Melinda Hellberg så kan vi prata mer där! :)

Kraam!