Sängar

26 juli 2010 19:01
Visningar: 581
Är det fler än jag som önskar att madrasserna är mjukare på hotellen?
Om det fanns en möjlighet att hyra en tempur eller liknande, skulle ni göra det?
Av Bibby
26 juli 2010 19:05
Tycker de ofta är hårda.

Nope.
27 juli 2010 10:40
Jag tycker att det varierar väldigt. Men för de som har besvär med ryggen vore nog tempuruthyrning ingen dum ide.
Av Chilli
27 juli 2010 20:17
Har problem med min rygg , men har inte haft några problem när jag bett om en mjukare eller en tjockare bäddmadrass, när jag var i khao lak första gången körde dom o köpte en extra tjock samma morgon jag undrade om det gick att fixa något mjukare, i Venuzuela gick dom in i ett annat rum o tog en mycket mjukare, så det har alltid ordnat sig när jag önskat skönare säng. Och ja det skulle jag om det var til ett rimligt pris.
Av Thorgu
27 juli 2010 23:25
Det finns ofta på hotellen i Thailand madrasser som kan vändas. De har en hård och en mjuk sida. Välj vilken sida du vill ligga på. ^__^
27 juli 2010 23:51
Det land jag efterfrågar är Egypten och araberna där bryr sig inte om sängar, de är glada om de har pengar till mat o bostad. Så ngr alternativ från själva hotellen tror jag inte finns där. Men jag är jätteglad för alla era kommentarer! Vill tillägga att jag inte är den gnälliga typen utan har en sjukdom som ställer till det.
28 juli 2010 09:41
Tillhör de lyckligt lottade som väldigt sällan känner av ryggen och har inte problem med sovkomforten ens efter 15 -20dagar i tält på tämligen tunt liggunderlag, fast det där med vad som passar bäst för ryggen är nog rätt individuellt skulle jag tro för jag tycker personligen att jag ligger bättre på relativt hårt underlag medans frugan har en tempurmadrass för hon upplever att den passar henne bättre, och mycket riktigt har ju jag betydligt mindre problem än frugan med de hårda hotellbäddarna.

Svaret på frågan om jag skulle hyra en tempurmadrass nix har inget problem med underlaget kan ju sova direkt på betonggolvet he he!men frugan skulle nog gladeligen betala en rimlig extraslant för en madrass som är mer skonsam mot hennes rygg men som någon skrev här så finns ju möjligheten att få byta madrass på många hotell men långt ifrån överallt .
mvh. Bosse.
30 juli 2010 08:52
Håller med om att de ofta är stenhårda även om jag inte har ryggproblem, kanske de har längre livslängd i o m det!? Det någon skrev om vändbara madrasser med en hård och en mjuk sida låter ju kanon.
Däremot så lider jag av kuddarna - vem kan sova på en kudde som är 30 cm hög och stenhård????
Av Hathor
30 juli 2010 09:52
Citerat från teddie27:
Det land jag efterfrågar är Egypten och araberna där bryr sig inte om sängar, de är glada om de har pengar till mat o bostad. Så ngr alternativ från själva hotellen tror jag inte finns där. Men jag är jätteglad för alla era kommentarer! Vill tillägga att jag inte är den gnälliga typen utan har en sjukdom som ställer till det.
egypten ,tja,där måste man tåla hårda sängar ,det är bara lyxiga hotell som väljer att ha europ standard...
ta med en uppblåsbar madrass,kanske bättre än de som finns,där du kommer att bo??
30 juli 2010 11:01
Har för avsikt att kanske starta en verksamhet och då tänkte jag bl.a. på uthyrning av madrasser/kuddar.
Det är därför jag är lite nyfiken på era kommentarer!
Glöm att hotellen själva köper in andra madrasser, de förstår inte problemet.
Av Mmea2
30 juli 2010 21:55
Har inte varit i Egypten, men tycker ofta att sängarna är för hårda. Eftersom jag tycker att man aldrig riktigt vet hur sängen kommer att fungera tror jag inte att jag skulle hyra en tempur eller likn. innan, om det är så din affärsidé är. Oftast tycker jag dessutom att hotellet gör sitt bästa för att hjälpa mig om det inte fungerar - och det gratis.
30 juli 2010 23:20
Avsikten är att driva företaget i Egypten! Har funderingar på att flytta dit.
Av Hathor
31 juli 2010 10:54
Citerat från teddie27:
Avsikten är att driva företaget i Egypten! Har funderingar på att flytta dit.
i dom stora turistområdena så har ju nästan alla hotell euro tänk på sängar,men de e klart att i luxor på ett
litet hostel där man bor för 30 LE så är det annorlunda..
man får vad man betalar för....
jag har rest i landet massor av år o har insett de jag skriver...
Tveksamt om de finns en marknad för din ide,men lycka till..