Sandy Bay

Av Elvis_
20 sep. 2006 16:52
Visningar: 5493
Hej! Är det någon som vill hjälpa mig,med mina funderingar kring Sunwing resort S.Bay.
Passar det att bo där med 2 pojkar på 12 och 15 år,eller är mina pojkar för stora.

Mat priserna på hotellområdet,är dom överkomliga,eller är det väldigt dyrt ?
Sandstranden vid hotellet är det sand botten?

Vi reser nästa sommar 2007, så det är ingen brådska med att få svar.
Av Birtch
17 okt. 2006 14:28
Hej!
Jag var där för två veckor sedan med min familj, man tre barn i åldrarna 8, 6 och 2. För dem var det helt suveränt. Alla aktiviteter var anpassade för barn i deras ålder. Våra grannar som kom ifrån Stockholm hade bland annat en dotter på 13 hon tyckte att aktiviteterna var för barnsliga.

Matpriserna är överkommliga och efterson vi har ganska små barn kom vi fram till att maten var bäst på hotellet. Jag kan rekommendera att ta med torrvaror för att göra lunch på rummet för det är dyrt att köpa exempelvis, pasta och konserver. Jag ångrar dessutom att jag inte tog med mig en saftflaska för festis och liknande är dyrt, riktiga överpriser.

Sandstränderna är bra och vattnet är fantastiskt.
Hoppas ni får en lyckad resa.
Av Poppe
23 jan. 2008 16:10
Sent svar kanske, men till nytta för någon annan.... framförallt de med mindre barn.

Sunwing Sandy Bay Resort på Cypern är fantastiskt bra för barnfamiljer med små barn. Max 12 år skulle jag tro!
Det var i många år ett favoritställe, både för barnen och för föräldrar under småbarns perioden.
Ren avkoppling för förälrarna eftersom barnen är så nöjda. Barnklubb, lekpark, minigolf, klätterställningar, tennis ,volleyboll mm.
Jätte fint poolområde med en del som sluttar likt en strand, vilket är toppen för riktigt små barn!
Två restauranger på hotellet. En med barnbuffé, som kändes underbart att barnen slapp vänta på sin mat. När de var färdiga fanns ett TV-rum intill, där de kunde titta på TV (barnfilmer) en stund. A la Carte för vuxna. Den andra restaurangen vid poolen - lite enklare, pizza mm. + en del tema kvällar! Showerna på hotellet håller en bra klass och brukar vara uppskattat av både barn och vuxna. de brukar inledas med MiniDisco. Utanför restaurangområdet finns det gott om barnvänliga restauranger med lekparker!!
Det är ett par år sedan vi var där senast men de borde gå bra med tanke på läget nära Resortet.

Två sandstränder i närheten, varav den ena Sandy Bay snett nedanför hotellet. Den andra - Niki Beach. Bägge har sandbotten.
På Niki beach, som är större, kan man hyra trampbåtar, vissa med rutschkana på!