Samos 2011?

Av Irsa
25 aug. 2010 21:06
Visningar: 763
Hej.
Funderar på att upptäcka en ny ö nästa år, har vart på Rhodos 4 ggr nu.
Har kommit fram till att Samos vore intressant att besöka. Så jag har lite frågor:

Vart rekommenderar ni att jag ska åka? Gillar folkliv(läs städer), "fönstershopping", inte allför långa avstånd att gå till stranden, vad jag läst mig till så finns det inte särskilt många sandstränder på Samos, men det finns väl annat än klippbad också?

Gärna ett "gamla stan" med smala gränder o mysiga ställen att slå sig ner för att ta en öl o "titta på folk"

Alltså: Jag vill veta ALLT om denna Ö...

Tack på förhand/Irene
Av Sierra
25 aug. 2010 22:51
Samos är ett bra val. Vi har besökt ön två gånger och en tredje blir nästa år. Pythagorion där vi bor när vi är där är en mysig ort där du har mycket av det du söker. Genuina enkla tavernor med god mat i de gröna gränderna bakom hamnpromenaden där du har de mer turistiska matställena och caféerna. Där sitter man gärna och "kollar på folk" när mörkret faller.

Hyr bil eller fordon av annan modell och utforska ön. Bra vägar med lite trafik gör att man flyttar sig smidigt på dagarna om man vill göra det.

Titta in på mitt album från 2009 så hittar du kanske något kul:
http://www.reseguiden.se/forum/resor/samos-2009-3065
Av Irsa
31 aug. 2010 06:54
Tack snälla du för svaret. Har tittat på ditt resebrev och tänkte: Detta är min nästa ö, ser jättefint ut. Har nog kommit på att P. är orten som skulle passa mig. vet inte ännu om jag åker själv eller om jag får sällskap på resan. Samos kan kanske passa att åka till som ensamresenär också? Har vart i Rhodos stad ensam i två veckor, så en vecka här ska väl gå an...

Irene