Safari

29 okt. 2017 20:49
Visningar: 91
Jag och min dotter ska åka på safari en vecka och sen vidare till Zanzibar och undrar lite över packning. Hur lite vi än packar så behöver vi en stor resväska . Tar vi en mellan blir den proppfull och då känns det ändå som man har lite med sig. Inget i reserv. Har läst att man ska ha mjuka väskor och helst typ sportbag men känner att jag måste ha en drag väska. Orkar inte bära den. Hur stora väskor hade ni. Man kanske vill köpa med sig något också. Hjälp. Åker på Torsdag
Medlemmen har tagit bort svaret
29 okt. 2017 21:53
Jag menade att jag inte orkade bära på en stor sportbag.😀 Det står mjukväska för att det är begränsad plats i jeepen och att vi måste ha väskorna med oss för man bor på olika ställen .
30 okt. 2017 07:56
Vi var på liknande resa i somras och hade varsin stor ryggsäck, eftersom vi redan hade det. Men det var andra som hade vanliga resväskor och det går lika bra. Nu hade vi tur och var bara tre stycken i vår jeep men vi såg andra där det var fler och då hade de även packat väskor på taket. Det kan ju begränsa att taket inte går att öppna beroende på modellen på jeepen.

På dagarna är det jättevarmt men på morgnarna och kvällarna blir det kyligt, eftersom man är på hög höjd.

Ta den väska du tycker känns bäst, det spelar ingen roll. Hoppas din resa blir lika fantastisk som vår blev. Vi såg massor med djur och hade sedan en härlig avslutning på Zanzibar.