Resa till USA

6 nov. 2007 13:33
Visningar: 227
Alla ni som har varit i USA, hur lång tid före avresedatumet bokade ni resan? Jag ska till San Francisco om 7 månader (Juni), och undrar om vi borde boka nu? Eller är det för tidigt? För vi vill ju garanterat bo på ett speciellt hotell och få bra flyg. Blir det försent om man bokar i Februari/Mars?
Tack på förhand!
//Travellover
Av Memmie
6 nov. 2007 15:28
Jag har alltid bokat långt i förväg, ca 6-10 månader. Men det är för att jag tycker att det är skönt att allt är ordnat så fort som möjligt när jag väl bestämt mig. Jag åker i augusti nästa år, och allt är bokat och klart. Lika bra att passa på när dollarkursen är så låg! Sist jag skulle boka hotell (i NYC) tog hotellrummen på det hotellet jag bestämt mig för slut ett halvår innan avresa. Fast nu har jag hört att priserna på flyg till USA kan bli lägre i vår. Så det är svårt att säga...! Men jag tycker att om du har bestämt dig för när du vill åka och var du vill bo finns det ingen anledning att vänta.
Av Missx
6 nov. 2007 20:11
Det beror ju på om pengar är viktigt för dig eller om det spelar mindre roll.
Vill du spara en slant skulle jag vänta, flygbolagen brukar ha kampanjer i januari t.ex till USA o då är det bara att hugga!
Av Matto
7 nov. 2007 09:15
jag beställde flygbiljett till san francisco nu i helgen och de kostade 5660:- och vi åker 22:a juni, de tycker jag är ett bra pris. Skönt att ha de gjort också, man vet aldrig vad som händer framöver.
nu väntar en lång väntan och mycket planerande!
7 nov. 2007 19:21
Tack för svaren, jag tror nog att vi kommer boka resan snart!
Diskussionen är stängd för nya svar