PUERTO RICO!?

11 dec. 2008 14:27
Visningar: 5490
Ska iväg till solen en vecka i slutet av december, har aldrig varit i puerto rico förut och skulle bli jätte glad över att höra lite om hur det är där.
Bara allmänt, hur e stränderna, mycket turister?, var kan man hitta ställen som e mer "Riktiga Spanien" och inte turistfällor, finns det några marknader, något kul att se och hur är det med åldrar, äldre eller yngre som åker dit? - VIll veta allt!

TACK =)
Av Sarant
12 dec. 2008 13:06
Hej Danieela!

Jag har varit i Puerto Rico flera ggr. Det är en trevlig stad med blandade åldrar. Det finns en del att hitta på vattenland, vattensporter, båtutflykter osv...Stranden är sådär bada istället på Amadores stranden som ligger i närheten.
Vill man besöka det riktiga Spanien så åk till Las Palmas över dagen eller Puerto Mogan som är en mysig fiske by.

Trevlig Resa//Sara
13 dec. 2008 16:25
super tack!-

skulle gärna veta ÄNNU MER dock,. någon annan som har förslag!?
13 dec. 2008 18:11
Hej hej.

Vi var till Puerto Rico för ett par år sen, och bodde då på Natural Park hotel.
Jättefint hotell, med bra mat....men Puerto Rico är backigt som bara den, och vårt hotell låg längst upp,
så vi gick bara en gång, sen blev det taxi.

Det finns ganska många bra restauranger att äta på....vi åt bla på en Tacosrestaurang som var super. (En dansk dam var inkastare)

Eftersom det var jättelångt ner till beachen från vårt hotell, så var vi aldrig därnere och badade.

Ganska många mörkhyade som sprang och sålde krimskrams.

Nästan allt man behöver finns på en "gågata" som är nere i byn

En sak jag minns är att det var mulet varje morgon, och nästan exakt kl 10 så kom solen.
14 dec. 2008 13:49
Har varit i Puerto Rico flera gånger, stranden är rätt liten, men helt ok. Man kan även bada från trappor som går ner i vattnet från en pir. Har också hört att Amadoresstranden är bättre. Du kan gå dit eller ta bussen. I Puerto Rico finns det en hel del restauranger och de flesta är bra. Annat var det 1974 när jag var där första gången, då fanns det 4 restauranger. Köpcenter finns det också med utbud av det mesta. På tisdagar är det marknad i Argiunegin till klockan 2. Ta en taxi eller bussen dit. Det riktiga Spanien är svårt att hitta på Kanarieöarna. Turisterna finns överallt. Ta en tur till Puerto Morgan, där är det riktigt trevligt. San Fernando ovanför Paya Ingles är också mer spanskt. En tur upp till Bandamakratern är sevärt och en tur runt ön är också kul. Om du inte varit i Las Palmas, så bör du åka dit och gå på Las Canteras och besöka Catalinaparken.
Ha en skön semester!
7 feb. 2009 16:03
Citerat från nickie456:

Nästan allt man behöver finns på en "gågata" som är nere i byn

Hej!
Har varit i Puerto Rico ett par gånger och bott i den s.k "Nya Dalen", alltså ovanför småbåtshamnen.
Där finns också ett liten centrum med ett antal restauranger. Vi åker nu i mars tillbaka och undrar var denna gågata ligger i förhållande till stranden? Jag vet ju vart det stora köpcentrumet ligger, men det är väl inte där du menar?
Hälsningar
Lena