Pris flyg och hotell två veckor i Thailand

Av Pip74
22 mars 2010 17:20
Visningar: 6088
Vi är i valet och kvalet om att åka charter eller reguljärt till Thailand nästa år. Vi är två vuxna och två barn (9 och 5) som åker två veckor i februari 2011 (vara ena veckan är sportlov). Vi har fått ett prisförslag för charter på 50.00 inkl. en vecka vardera på ganska fina hotell i Kho Kho Khao och Kao Lak. Tror ni att vi kommer billigare undan om vi bokar allting själva? Vi tänker oss max två flygbyten för att komma till Phuket/Krabi området.
Av Bibby
22 mars 2010 19:30
Är det verkligen 50:- så kör på det!!!

Om inte, så tror jag ni kan fixa det själva mycket billigare om ni söker själva.
22 mars 2010 19:38
Boka allting själva. Jag och min sambo letar resa 3 veckor i nov-dec. Kommer boka allting själva vilket kommer bli billigare. Efter erfarenhet av min sambo och hans familj var av min sambos mamma kommer från thailand så dom har gjort sådana resor många många gånger. Alltid bokat allt själva.
Av Pip74
22 mars 2010 20:18
Citerat från pip74:
Vi är i valet och kvalet om att åka charter eller reguljärt till Thailand nästa år. Vi är två vuxna och två barn (9 och 5) som åker två veckor i februari 2011 (vara ena veckan är sportlov). Vi har fått ett prisförslag för charter på 50.00 inkl. en vecka vardera på ganska fina hotell i Kho Kho Khao och Kao Lak. Tror ni att vi kommer billigare undan om vi bokar allting själva? Vi tänker oss max två flygbyten för att komma till Phuket/Krabi området.
50.000 ska det vara såklart...

Jag har också rest mycket i Thailand förut och aldrig åkt charter förut, men nu tycker jag att jag hört så mycket skräckhistorier om prisökningar och fullbokade plan så jag är rädd för att chansa. Vill verkligen inte stå där med skägget i brevlådan.
Av Bibby
22 mars 2010 21:11
Citerat från pip74:
Citerat från pip74:
Vi är i valet och kvalet om att åka charter eller reguljärt till Thailand nästa år. Vi är två vuxna och två barn (9 och 5) som åker två veckor i februari 2011 (vara ena veckan är sportlov). Vi har fått ett prisförslag för charter på 50.00 inkl. en vecka vardera på ganska fina hotell i Kho Kho Khao och Kao Lak. Tror ni att vi kommer billigare undan om vi bokar allting själva? Vi tänker oss max två flygbyten för att komma till Phuket/Krabi området.
50.000 ska det vara såklart...

Jag har också rest mycket i Thailand förut och aldrig åkt charter förut, men nu tycker jag att jag hört så mycket skräckhistorier om prisökningar och fullbokade plan så jag är rädd för att chansa. Vill verkligen inte stå där med skägget i brevlådan.
Jaha, och vad är du rädd för?
Det är väl charter som har dessa plötsliga s.k. extra avgifter för bränsle m.m., så håll dig till reguljärt så blir nog allt bra.
Ett bra reguljärt bolag tar oftast dessutom hand om sina passagere.
23 mars 2010 11:06
Vi bokar alltid reguljärflyg själva med ex SAS, Lufthansa eller Thai Airways (via deras hemsida). Sedan bokar vi boendet via www.sawadee.com och mailar hotellet någon månad innan vi kommer så de ordnar de transfer till oss - fungerar perfekt och är mycket billigare än att åka charter.

Vi räknade för några år sedan på kostnaden för två veckor under jul & nyår (2 vuxna + 1 barn) till Ao Nang med boende på ett hotell som Fritidsresor har sitt utbud. Det blev ca 10.000,- billigare att boka själv inklusive inrikesflyg från Bangkok!
Av Mirage
26 mars 2010 09:59
Hej!
Vi är nyss hemkommna från en tre veckors semester i Phuket.
Vi bokade själva.
2 vuxna och två barn 5 och 7 år gamla.
Flyg thai air 26000 kr.
Boende ca 12000 kr
Vi bytte flyg i Bangkok.
Boka själva ni spar mycket pengar på det, som ni kan leva av i Thailand.
26 jan. 2011 18:35
Tänker precis som du, TS. ..Om man ska boka vanlig charter eller pussla ihop det själv.
Var inne på Thai airways hemsida men tyckte det verkar jätte krångligt. Om jag valde ett datum (bara taget nån gång i mars för att prova) så visst - då får jag upp priser men är det inga andra avgifter än det då??
Och när jag klickar på flyginfo så ser jag att jag måste byta i Bankok och det vill vi inte. Vi vill åka DIREKT till Phuket.

(Första gången vi åker till Thailand och vi är helt nya på det där med att åka utanför charterkonceptet)
Av Kicki60
30 jan. 2011 11:03
Hej!

Vi har varit 15 dagar i Thailand kom hem juldagen.Jag och min man+ barn och barnbarn
vi bodde på Kho Kho Khao resort,det är bara massor med +++++++++.Vi var där hela tiden.
Vi åker gärna tillbaka lugnt och stilla allt från alla tjatiga försäljare.Åk in till byn om ni vill handla
nåt eller äta något på nån resturang.( finns några stycken ).Är lite avund men vi åker till nästa
nyår.

Trevlig resa..
Av Pip74
30 jan. 2011 20:32
Vi bokade våra biljetter via world travel team. Flyger med Thai till Phuket, via Bangkok. Bokade sedan precis de hotell vi ville ha i Koh Lanta och på Koh Ko Khao. Känns helt rätt :) Åker om 3 veckor!
Av Cina36
30 jan. 2011 21:16
Citerat från cattis77:
Tänker precis som du, TS. ..Om man ska boka vanlig charter eller pussla ihop det själv.
Var inne på Thai airways hemsida men tyckte det verkar jätte krångligt. Om jag valde ett datum (bara taget nån gång i mars för att prova) så visst - då får jag upp priser men är det inga andra avgifter än det då??
Och när jag klickar på flyginfo så ser jag att jag måste byta i Bankok och det vill vi inte. Vi vill åka DIREKT till Phuket.

(Första gången vi åker till Thailand och vi är helt nya på det där med att åka utanför charterkonceptet)
Har skrivit till dej många gånger nu =) Det är så att Thais plan är för stora för att landa direkt i Phuket så man måste byta och andra sidan så mellanlandar för det mesta de mindre planen på andra ställen så det kan bli annu längre resa med dessa. Det är inga andra kostnader med thai mer än flygskatten och ALLT är gratis på flyget!!!!