Playa del carmen, Mexico

Av Frejan
9 nov. 2008 20:10
Visningar: 790
Hej hej!

Vi är en liten fam på 3, 2 vuxna och en liten tjej på 4 år som enligt planerna ska åka till Playa del carmen i Mexico i jan/feb!

Jag har kollat runt lite men kan inte hitta information om när solen går upp och när den går ner i Playa under denna period...

Och undrar om det är någon som vet det?

Vi är givetvis också jätte intresserade av alla möjliga tips som rör yucatan-halvön!

Med bästa hälsningar! :o)
Av Carinas
13 nov. 2008 15:09
Hej åker ni en charter eller reguljärt?
Vi hade P de C som utgångspunkt i tre veckor i februari i år och vi är morgonpigga och var ofta på stranden vid 08.00 tiden på morgonen....så den går upp tidigt vid den årstiden. Solnedgång någon gång vid 18.30 vill jag minnas.

P de Carmen är väldigt turistigt och det är mycket solbadare på den offentliga stranden som inte är så väldigt stor i själva P de C. Om man går bortom all inclusive hotellet Porto Real....så blir det mindre och mindre folk ju längre bort man kommer...Allt fler stora hotell mutar in stranden och "privatiserar". Men å andra sidan finns många fina stränder att ta sig till , bl.a. Akumal...att ta sig till Tulum i en liten minibuss e enkelt och billigt o där är det mycket vackert o Mexicanskt. Jag skulle rekomendera er att ta in på nått mysigt bungalowboende ett par nätter där. Dit vill vi verkligen tillbaka.

Tre tips;
Xel Ha var en härlig all inklusive upplevelse som också rekomenderas.
Ta färjan från Cancun till Isla Mujeres, hyr en golfbil i 4 timmar o kör runt ön o gör små strandhugg.
Passa på att besöka ett bra shoppingcenter som heter Las Americas, ligger i utkanten av Cancun.

Hoppas på en härlig resa!

Carina