Phuket 27/12-08-11/1-09

15 dec. 2008 17:51
Visningar: 183
Någon fler som ska åka till Thailand det här datumet? Tänkte besöka Phi Phi Island har hört att det är fint, någon som har förslag på boende? Reser med flygstol t/r.
Av Kickise
15 dec. 2008 19:43
Hej Mattias!

Jag och mina barn var på Phi Phi i maj,jag har varit där flera ggr nu senast bodde vi på Banyan villa,mysigt ställe med pool,tv,fläkt/aircondition.Det är inte det billigaste stället att bo på,vi betalade ca 350kr/dygn per rum och ink frukostbuffe.
Restaurangen ligger jättefint precis vid vattnet på kvällen vid solnedgången är det jättefint!
Hotellet ligger längst med "huvudgatan" och hotellpersonalen hämtar bagaget med vagn,nu är det inga långa avstånd eftersom Phi Phi inte är speciellt stort men väldigt utbyggt sedan tsunamin,fast det är en "härlig" stämmning.

Vi har även bott på Phi Phi hotel och priset ligger ungefär som på Banyan Villa,här finns också pool,men det är absolut inget måste eftersom du har så nära till havet.
Dessa priser har jag betalat under lågsäsong men du kan lätt hitta mycket billigare boende,du kan även boka ditt boende av bokningspersonal som går runt på båtarna från Phuket-Phi Phi och detta är faktiskt billigare än att boka boende när du kommer fram.
Glöm inte att gå upp till view point där du har en underbar utsikt över ön och omgivningarna runt omkring.
Men betala inte för att hyra en båt som tar dig till Maya bay (Där Beach spelades in!),det är alltid full smockat med folk där och skräpigt,dessutom får du betala för att gå iland på ön.
Hyr då hellre en båt och åk ut till andra öar och härliga laguner.
Hoppas att detta kan hjälpa dig lite.
16 dec. 2008 20:25
Tackar det var hyggligt av dig ska skriva upp dessa ställen så har jag en bra start :) får väl kika runt och bilda mig min egen uppfattning där sedan :) som sagt tack för hjälpen!