Pallar man rum med bara fläkt

Av Millana
16 sep. 2009 09:59
Visningar: 1348
I en del rum/bungalows är det bara fläkt. Funkar det med barn (11o13) eller blir det för varmt? Är det kanske bättre med AC i alla fall? Åker i mitten av mars till början av april.
Av Mpc
16 sep. 2009 10:05
Millana . dom flesta Hotel vi har bott på har AC ingen fläkt
Av Marie_s
16 sep. 2009 10:51
Min erfarenhet är att det är bättre med fläkt. AC blir man så förkyld av.
Dock kan jag bara svara för mig själv som vuxen. Barn kanske har knepigare med värmen.
Av Raab
16 sep. 2009 11:03
Ju snabbare man vänjer sig att inte gotta till det för mycket med ac och sånt ju snabbare hanterar man sova med värmen som är. För på det sättet undviker man förkyldning :)
Om ni har ac så lägg er på väldigt hög temp på den.
Av Thorgu
16 sep. 2009 12:18 (redigerad)
Tycker att det i de flesta fall räcker med fläkt speciellt om man bor nära vatten. Tycker dock inte om att ha fläkten direkt riktat mot sovplatsen.
Air condition får inte vara för lågt ställt. Tycker att t. ex. i Thailand är 26 grader C lagom på natten. Lägre temperatur ger bara förkylning..
Av Mmea
16 sep. 2009 12:27
Hur väl brukar ni klara värmen?

Jag tycker at det funkar med bara fläkt. Min man däremot har svårare med värmen (skulle inte åka på den typen semester om det inte vore för mig och barnen). Han får smått panik emellanåt och måste veta att han kan få det svalt någonstans.
Av Millana
16 sep. 2009 13:50
Vi tål värmn ganska bra allihop. Självklart tar det sig ett tag att vänja sig vid hettan men det går ganska snabbt. Jag tycker också att AC kan vara lite kallt men är rädd för att fläkten bara fläktar på med värmen så att det nästan blir ännu varmare. Som "fattig" barnfamilj letar man ju alltid efter det billiga boendet och rum med fläkt är ju något billigare. Men det får inte gå ut över komforten.
16 sep. 2009 18:23
Föredrar helt klart fläkt före AC, samtidigt som att det är billigare :P.
Av Aik
16 sep. 2009 18:31
Jag föredrar AC. Jag och sonen låg sjuka i tre dagar när vi var i Thailand, tror knappt jag hade klarat det utan AC. Jag har aldrig blivit sjuk/förkyld av AC.
Av Bengtar
16 sep. 2009 18:51
Jag ser att flera tror att det är av AC;n man blir förkyld.
Struntprat.
Förkylning får man av bakterier eller virus.
Inte av AC;n.
Ett bra tips för sovkomforten när man har AC är faktiskt att slälla in den ganska högt.
Som Thorgu säger 26 grader är nog rätt bra.
16 sep. 2009 19:05
hej
det funkar med bägge delar...hade med oss 5 barn (10 -17) och de hade absolut inga problem med fläkt.. ( är bara jag som vill helst ha AC och rejält svalt...sover alltid med öppet fönster ( som kallast när jag har vaknat va de 8 grader i sovrummet..*ler')
men även en fläkt går att reglera och att den sveper runt om..som sagt vad de går utmärkt med fläkt..pengarna man spar mellan att välja på Ac å fläkt kan man gärna lägga på annat...utflykter mm
Ha en super härlig resa
kram // S
Av Bengtar
16 sep. 2009 19:06
Citerat från chilli:
Citerat från charina:
Fattig!? Är man fattig har man inte råd att åka till Thailand.

http://www.fattiga.se/page.php?8
Löjlig kommentar!!!
Löjlig kommentar av kommentaren!
Av Chilli
16 sep. 2009 19:21
Citerat från bengtar:
Citerat från chilli:
Citerat från charina:
Fattig!? Är man fattig har man inte råd att åka till Thailand.

http://www.fattiga.se/page.php?8
Löjlig kommentar!!!
Löjlig kommentar av kommentaren!
Mycke möjligt, men f-n så tråkigt att behöva läsa när någon ställer en seriös fråga. Lägg märke till situationstecknen .Men ok det blir kanske roligare om alla börjar märka ord..
Av Millana
16 sep. 2009 19:43
Jag anser mig inte fattig utan en med mindre pengar än många andra. Jag beklagar mig inte utan tvärt om ställde en helt enkel seriös fråga och .....ja ja.. I don't bother...men..
Tack "Chilli" :o)

Och tack alla för era åsikter om detta med fläkt eller AC. Hittar jag ett bra boende med fläkt så är jag inte lika "rädd" (observera sitationstecknen ;o)) för att prova.
Av Raab
16 sep. 2009 19:48
Lycka till på resan Milliana :)
Av Bengtar
16 sep. 2009 22:21
Citerat från chilli:
Löjlig kommentar!!!
Löjlig kommentar av kommentaren!
Mycke möjligt, men f-n så tråkigt att behöva läsa när någon ställer en seriös fråga. Lägg märke till situationstecknen .Men ok det blir kanske roligare om alla börjar märka ord..
Absolut.

"Situationstecken".
Här menas förmodligen "citationstecken" som torde vara den korrekta benämningen.
På tal om att märka ord......
Av Millana
16 sep. 2009 22:42
Citerat från bengtar:
Citerat från chilli:
Löjlig kommentar!!!
Löjlig kommentar av kommentaren!
Mycke möjligt, men f-n så tråkigt att behöva läsa när någon ställer en seriös fråga. Lägg märke till situationstecknen .Men ok det blir kanske roligare om alla börjar märka ord..
Absolut.

"Situationstecken".
Här menas förmodligen "citationstecken" som torde vara den korrekta benämningen.
På tal om att märka ord......
En utomordentligt onödig kommentar!!
Diskussionen är stängd för nya svar