Oljekatastrof Koh Samet

7 aug. 2013 09:49
Visningar: 1827
Hade planerat att avsluta vinterns resa med några nätter på Koh Samet för att få en lite kortare resa upp till flygplatsen i Bangkok. Men så såg jag nyheter för en tid sedan om att det var ett större utsläpp av olja som flöt in på just denna ö. Är det någon därute som vet hur läget är? Vågar man boka för vistelse i början av januari? Misstänker att det borde vara västsidan som drabbats o vi har tittat på boende på östsidan.
Seastone
Av Sos08
15 aug. 2013 19:46
Tydligen var det framförallt Ao Phrao stranden som blev drabbad, så det är inte hela ön. Inget av oljan har nått fastlandet heller så där kan jag också rekommendera att ni stannar på väg mot Bkk. Finns massor att uppleva i Ban Phe/Rayongområdet tycker vi.

Mvh SoS
17 aug. 2013 09:33
Citerat från Sos08:
Tydligen var det framförallt Ao Phrao stranden som blev drabbad, så det är inte hela ön. Inget av oljan har nått fastlandet heller så där kan jag också rekommendera att ni stannar på väg mot Bkk. Finns massor att uppleva i Ban Phe/Rayongområdet tycker vi.

Mvh SoS
Har du något tips på bra ställe på fastlandet för ett par nätter på väg upp mot flygplatsen?
Av Sos08
17 aug. 2013 14:38
En bit utanför Ban Phe finns Novotel som ska vara fint. http://www.novotel.com/gb/hotel-1130-novotel-rayong-rim-pae-resort/index.shtml

Inne i Ban Phe finns bl.a. ett akvarium som kan vara kul att besöka.

Vad mer som finns där kan ni hitta i våra album här på medlemssidan.

Vi har vårt eget boende där nere på Mae Ramphungstranden så vi har lite dålig koll på hotellboenden där.
Jag ska kolla upp med de som vet så återkommer jag med fler tips.

Mvh SoS
Av Sos08
18 aug. 2013 11:27
Citerat från Veiken:
Kolla med
http://mabelhouse.se/
dom har massor i det området att hyra ut!
De förmedlar uthyrning av lägenheter och hus. Ska man bara stanna två nätter på väg till flygplatsen kanske sånt boende inte är så intressant!?
Det finns även även guesthouse och små hotell inne i Ban Phe men då är det inte vid stranden. Men byn är mysig att utforska.