Nudistresor

8 feb. 2008 12:59 (redigerad)
Visningar: 3110
Jag är medlem i Orbville.no också. Där liksom här får man veckobrev. I dag kom det ett, som jag inte kan undanhålla er. Läs följande av Maria, som har hand om sidan.

SIGNERT AV MARIA

Har du hørt...

...at den tyske reisearrangøren Ossiurlaub.de tilbyr verdens eneste nudistflight? Ja, du leste helt rett. De reisende oppfordres til å beholde klærne på under innsjekking og ombordstigning, men så snart flyet har lettet er det fritt fram for å la plaggene falle. Besetningen kommer til å beholde klærne på under hele flyturen på grunn av sikkerhetsmessige årsaker. Premieren står den 5. juli, og turen går til øya Usedom i Østersjøen, skriver svenske Expressen.

Jag avstår från att översätta, för det begriper väl alla vårt broderlands språk? Vad tycks om idén? Finns det någon här, som skulle vara intresserad av dylika resor? Jag är det absolut inte. Jag är inte och har aldrig varit nudist. Det vänder sig inte till mig, men jag är nyfiken på, om det finns dom som försvarar det.

Hälsningar Gilla
8 feb. 2008 21:52
Även om jag tycker det är lätt överdrivet så frågar jag mig varför inte...
Jag har varit på nudiststrand och det är jätteskönt att sola och bada naken. Men jag är inte sådan entusiast att jag tar mig naken till resmålet, verkar onödigt. Omständligt att böka av sig kläderna när man kommit ombord för att en timme senare krångla på sig dem innan man går i land. Man undrar ju vad syftet är. Inte är det miljövänligt heller att flyga så pass kort sträcka.
Av Homman
9 feb. 2008 16:24
Den tyske researrangören verkar ha marknadsanpassat sig på en smal(?) grupp.
Av Hemmo
11 juni 2015 14:32
Naturism är en ideologi
Naturism är ett sätt att leva, för vård av kropp och själ i harmoni med naturen. Nudism är associerad med självrespekt, respekt för oliktänkande och miljön. Det har ingenting att göra. Med sex Respekt för det motsatta könet är en självklarhet. Ser kamrater utan kläder är vardagsmat. Naturist ha en positiv relation med sina kroppar, acceptera sig själva och andra som de är. Young och vacker är inte viktigt. Nudism sätter värde på andra saker. Naturism är ett sätt att leva, är exhibitionister och voyeurer, snabbt erkänd och tas bort. Vill bara spela påverkan av naturen i sig. Naturist Nakenhet är gratis och trivs utan begränsning, härlig känna solen på din hud och leka i vattnet. Läcker Alla skulle enas om att försöka uppleva hur stark känsla av frihet och välbefinnande. Naturist ser sig själva som toleranta, entusiast, hälsomedvetna, miljöinriktat, okomplicerad och kropp medvetet.

Även på upptagen näcka badstränder, trevlig råder lugn och ro, samt ordning och renlighet. Inget buller, eller lämnas tomma burkar. Men öppenhet, glädje och vänliga leende ansikten.

Riktiga naturister är barn-och familjevänligt. De har ansvaret för att skydda växter och djur, är toleranta, hjälpsamma och respektera andras egendom. Vissa människor vill ha en nudist semester, men de vågar inte eftersom de inte vet vad som väntar. Under nudist har en vänlig, men inte erotisk atmosfär. Många män är rädda för skammen att vara sexuellt av åsynen av nakna glada kvinnor. Emellertid uppstår det inte nudister. Naturister har inget att dölja och du kommer att tas mycket snabbt och du får en känsla av att du är alltid en av "deras". http://nudist-semester.blogspot.nl/2013/08/naturism-ar-en-ideologi.html#.VXl_1Pntmko