New york i början maj?

Av Heidi_d
22 feb. 2014 13:56
Visningar: 311
Hej jag åker själv till new york i maj så om det är någon som är i new york mellan 5-12 maj och som vill hitta på ngt, dricka lite öl eller likanade hör av er! :)
Av Mondi
17 mars 2014 19:03
Hej

Jag ska åka till New Ypirk mellan den 9-16 maj. Åker med morsan och farsan, så det hade vart roligt att komma ifrån dom nån dag/kväll?

Mvh
Edmond
Av Dejligt
27 mars 2014 19:58
Hej!
Jag och min sambo åker den 5-14 maj. Såg i en annan tråd att du flyger med Norwegian precis som oss (antagligen samma flyg). Vi har inte bokat boende ännu då vi ska ta två nätter i någon annan stad med, Washington, Philadelphia eller Boston lutar det åt. Vi gillar öl bägge två! =)

Mvh Emma
Av Barajag
29 mars 2014 09:33
Hej:)
Jag vill åka snarast, har inte bokat än men är ledig framöver så hittar jag en prisvärd biljett är jag redo. Har kollat några hostel men inte bestämt mig än. Var på en rundresa i californien för nått år sedan ensam så vana har jag men det är alltid roligt med sällskap. Har du nån plan på vad du vill höra och så? Och vart flyger du ifrån?
Mvh
Kristin
Av Heidi_d
29 mars 2014 10:17
Hej
Edmund: Hej ja ibland kan det vara skönt att komma ifrån familjen lite :) har ni planerat er vecka eller kommer ni ta det som det kommer ?

Emma: åh vad roligt om vi är på samma flyg, jag åker 17,35 från Arlanda. Jag har mest lösa planer, så dom flesta kväller funkar för mig :)

Kristin: Hej :) jag flyg från Arlanda den 5 maj och har bokat boende på Hosteling international new york http://www.hiusa.org/new-york/new-york/new-york-city, det är nog inte mysigaste statsdelen men det var billigt och dom har typ kvälls aktiviteter, som man kan gå på om man inte har ngt att göra :) jag har mest lösa planer, har lite second hand affärer som jag vill kika på och vanliga affärer, några turist grejor men mest vill jag "känna av" :) om du är där samma vecka vore det jätteroligt att hänga lite, har du några planer vad du vill göra? hur länge tänkte du stanna?
Av Barajag
29 mars 2014 10:41
Jag har faktiskt inga planer alls på varken längd på resa eller vad jag vill göra mer än att se och uppleva staden och träffa nya människor. Är inte kräsen på boende och sånt så länge man är trygg. Vad betalade du för resan och hostellet?
Av Mondi
29 mars 2014 10:41
Hej igen Heidi kul att du svarade. Vi har faktist inte planerat nåt särskilt. Utan vi tar det nog mer som det kommer tror jag hehe.
Av Heidi_d
29 mars 2014 10:55
Kristin: jag fick flygresan i present men jag tror att den kostade 3000 typ, boendet går på strax under 4000 med alla tilläg :)

Edmund: då kan vi ju höras längre fram och se hur det blir? :) jag ska hålla bättre koll på min användare här :)
Av Mondi
29 mars 2014 13:20
Ja det kan vi absolut göra Heidi. Jag kollar min mail dagligen så det är bara att höra av sig.
Ha en fortsatt trevlig helg.

Mvh
Edmond
12 apr. 2014 22:51
Hejsan!
Kommer också vara själv i New York från 5-14 maj, pluggar i norra Michigan och har tänkt stanna till i New York drygt en vecka på vägen hem. Vill mest uppleva staden, shoppa och se de mest kända sevärdheterna. Har planerat att bo på hostel för att träffa andra ensamresande för att slippa vara ensam hela veckan. Hör gärna av dig om du är intresserad av att mötas upp någon av dagarna!
Av Dejligt
3 maj 2014 15:52
Två dagar kvar nu. Har du styrt upp fler planer Heidi? Vi har bokat in en liten resa till Washington DC med en övernattning. Den 6/5 ska vi till Brooklyn Brewery för en liten tur. Annars är planerna rätt lösa.