När är det bäst väder i San Francisco?

11 sep. 2006 20:28
Visningar: 26733
Hej!
Jag och min flickvän har tänkt åka till San Fracisco någon gång nästa sommar. Vi undrar om det är extra fördelaktigt väder under någon särskild tid under våren-sommaren , eller om det helt enkelt är oförändrat.
Vi undrar också om någon kan ge oss något tips på billigt och bra boende i SF.

Tack på förhand!
12 sep. 2006 11:38
Jag var i San Francisco nu i Augusti.
Det var ganska rått och kallt. Mitt på dagen var det ok, runt 19 grader. Men det var jeans och t-shirt som gällde, i bästa fall. Så fort det började närma sig kväll var det tjock tröja som gällde. Blev ganska ruggigt framåt kvällen.
Mycket dimma ;)
Som jag fattat det är det ungefär sådär året runt. Runt 19 grader på dagarna.

Har undersökt lite och det verkar som att September och Oktober är de varmaste dagarna på året i San Francisco.

http://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco
Av Cami
14 sep. 2006 10:01
Mosser Victorian är "lyxigt" men ändå billigt. Lite små rum men fina. Ligger i downtown, så det är en bit till Haight t.ex, men det går bussar och spårvagnar så det är rätt lugnt.
Av Ananas
19 sep. 2006 19:16
Hej! Var i San Francisco i slutet på juni, och hade tur med vädret enligt lokalbefolkningen. Sommaren där brukar vara den kallaste i Usa. Enligt dom själva var det bästa vädret i september.
Av Sofie
22 sep. 2006 18:02
Kompisar som bor i SF tycker att det är fruktansvärt på senhösten, vintern o början på våren.. Bara regn o dimma.. Jag har varit där i början av maj, då har det varit perfekt.. Men det kan ju ha varit en tillfällighet...
Av Khaki - Redaktör Reseguiden.se
11 nov. 2006 21:37
SF är ökänt för sitt opålitliga väder. Det kan vara soligt ena minuten och sen regna eller bli svinkallt nästa. I alla reseguider får man rådet att alltid ha med sig en tröja eller regnjacka när man är ute och går!
Jag var i SF i början av oktober och var på en utsiktsplats någon mil norrut hur dimman svepte in mot stan medan platsen där jag var hade solsken.
Det är nog svårt att hitta billigt boende i själva SF eftersom själva city bara är några kvadratkilometer stor. När ni bokar hotell så kan ni kolla in grannstäderna/förorterna och hyr något billigt där. Öster om SF ligger till exempel universitet Berkely och Oakland/Alameda. Strax söder om SF ligger förorten Daly City. SF har ovanligt bra kollektivtrafik med tunnelbanan BART.
14 nov. 2006 00:59
Det var en känd person som sa en gång (kommer inte riktigt ihåg vem det var) "Den kallaste vinter som jag har upplevt var en sommar i San Francisco" och det ligger något i det. Jag var där i mitten på april i år och det var jättesköna dagar men så fort solen gick ner så var det brrrrr ... jättekallt.
Av Maddeck
19 nov. 2006 20:34
hej
en bra sida är www.hostelworld.com, vi bokade genom den och fick ett helt ok vandrarhem mitt i stan. det hette adelaide hostel, det var toa i korridoren, men helt ok. man sover ju bara där;).
Vädret är väl sisådär, vi var där i juni och jag drog på mig en värsting förkylning för att jag inte köpte en jacka!
Av Hayer
28 nov. 2006 14:56
Jag o min man va där i mitten av april iår, o d va hemskt väder. Grått, molning deprimerande väder. Hade varma tröjor men frös ändå. Uff..
3 dec. 2006 18:26
Tack för alla bra tips! Vi ser verkligen fram emot att åka dit och tar nog med oss både varm tröja och regnjacka. Fortsätt gärna tipsa, bra sida det här :)
7 jan. 2007 14:20
Dem bästa månaderna är September och Oktober, också dem varmaste. Ska ni åka till San Francisco på sommaren får ni räkna med tjock dimma och det kan också bli dammigt inåt landet. Men det blir sällan varmt.