Diskussioner: Tips & råd om USA

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Förslag på presenter från Sverige
USA Nooni, 17 sep. 2015
Senaste svar av Kvinnan67 för 34 veckor sedan
25
Jag har varit i USA flera gånger men ska nu åka och träffa några amerikanska vänner som jag aldrig träffat i "hemmiljö" tidigare. Därför tycker jag det är trevligt att ta med något härifrån som gåva. Tänkte som en kul grej att fråga här efter tips på kul/bra grejer som kan tänkas uppskattas,lite ...
Vad ska man inte missa i Miami/Miami Beach?
USA Ulfie1981, 11 juni 2025
Senaste svar av Ulfie1981 för 46 veckor sedan
7
Tjenare Åker i vinter till Miami Beach på en sola/bada-semester, jag vill ju gärna dra iväg på lite dags- och halvdagssutflykter och inte bara ligga vid playan eller poolen. Någon dag i Brickell, kanske kolla en match NBA, Little Havana, Design District, Airboat i everglades. Funderar på att ...
VISITOR TOLL PASS
USA Angel87, 15 mars 2025
Senaste svar av Angel87 för 1 år sedan
4
…någon som använt det i Florida? Vi ska åka till Orlando i sommar och vill hyra bil via Budget. Deras avgifter för att använda deras lösning på Sunpass är ganska höga. Vi har tidigare hyrt via Alamo, och de hade en maxsumma på $30, men i år är hyrbilskostnaden via Alamo ca 10k högre än Budget. ...
Boka flyg med mellanlanding utan att checka in
USA Maase, 8 jan. 2025
Senaste svar av Hawaii för 1 år sedan
6
Sitter och letar flygbiljetter till SFO. Hittar billigare biljetter om jag flyger GOT - CPH - SFO, alltså mellanlanda i Köpenhamn. Då vi bor i princip mitt mellan Göteborg och Köpenhamn, kan vi ta oss till Köpenhamn och flyga direkt särifrptill San Francisco. Vad händer om jag bokar en sådan ...
Frågor och telefon, internet och e-sim
USA Sasv100, 3 jan. 2024
Senaste svar av Younso för 1 år sedan
18
Håller på att planera nästa resa. Vid förra resan blev det uppenbart att det är svårt att klara sig utan en telefon med tillgång till internet, man behöver kunna betala för parkering, beställa en Uber, använda navigatorn i telefonen m m. Eftersom mitt telefonabonnemang gör det dyrt att använda ...
Dallas
USA Ullis2515, 29 juli 2024
Senaste svar av Brycecanyon för 1 år sedan
4
Har en dotter som ska åka till sin pojkvän i Oklahoma . Hon har adhd o autism o social fobi så försöker ta reda på så mycket jag kan för att underlätta för henne . Hon funderar på byta i Dallas . Hur är det att byta där och hur många timmar bör hon ha mellan . /Ulrika
Autism i USA
USA Swedensux01, 19 maj 2024
Senaste svar av Brycecanyon för 2 år sedan
1
Jag är 31 år och vill flytta till USA för jag vill bli skådespelare och det finns fler ställen som kan hjälpa en och inte i Sverige. Men, jag har högfungerande autism spektrumstillstånd och jag vet inte hur USA hanterar de som har den diagnosen, eller liknande diagnoser. Hur är USA med stöd till ...
Vilket flygbolag och vart är bäst att mellanlanda
USA Hulta76, 27 apr. 2024
Senaste svar av Hulta76 för 2 år sedan
16
Hej jag tänker flyga till los Angels i vinter Viket flygbolag bär man välja ser att det finns väldigt många olika att välja på. Vilken flygplats är bäst att mellan landa i Europa? Vilken rekommenderar ni ?
Ringa och surfa i USA (med omnejd)
USA Sommarsolen, 18 aug. 2023
Senaste svar av Birgere för 2 år sedan
19
Vi är en familj som ska åka till USA (Florida) till våren, två vuxna och tre barn. De vuxna och två av barnen behöver kunna ringa och använda internet. Vi ska vara borta i drygt två veckor, varav en vecka på kryssning (Miami, Bahamas, Haiti, Jamaica). På båten finns det det wifi men den funkar vad ...
Erfarenheter av hyrbil i Florida? Vilken uthyrningsfirma rekommenderar ni?
USA Jela01, 4 feb. 2018
Senaste svar av Brycecanyon för 2 år sedan
55
Planerar Floridaresan och funderar på vilken biluthyrningsfirma som är mest prisvärd och mest pålitlig? Tacksam för tips!
Florida 2025
USA Mikaela85, 6 jan. 2024
Senaste svar av Birgere för 2 år sedan
10
Jag behöver er hjälp. Vi är ett gäng på tre familjer plus min pappa som vill åka till Florida antingen 14-16 dagar i samband med höstlovet eller jul/nyår. Dessvärre har vi en ganska begränsad budget. ca 130 000kr- 150 000 / familj och då har vi tänkt att bjuda med vår pappa. totalt max 450 000kr ...
Roadtrip Kalifornien
USA Jhammarback, 7 jan. 2024
Senaste svar av Littalej för 2 år sedan
2
Vi är två vuxna som åker till L.A i slutet av mars till början av april 2024. Vi blir borta 2 veckor. Vi tänkte ta en road trip till vegas, san fransisco och sen tillbaka till L.A. Vi har tänkt se Grand Canyon, Yosemite, red woods. Ge oss era bästa tips på mer att se efter vägen. Var ska vi bo? Var ...
National Identification Number på ESTA-ansökan
USA Sommarsolen, 6 jan. 2024
Senaste svar av Sommarsolen för 2 år sedan
5
Sitter och fyller i ESTA-ansökningar för familjen. Blir osäker på om man ska fylla i raden "National Identification Number". Någon som vet? Tycker texten ser lite ljusare ut än övrig text, så kanske den är grå? När jag för markören över ändras den till en röd cirkel med rött streck över. Det går ...
ESTA - ej godkänt för att jag svara fel på en fråga
USA Majblommans, 21 okt. 2023
Senaste svar av Travelette för 2 år sedan
11
Hej, Jag och min familj åker till USA om 10 dagar. I dag fyllde vi ESTA ansökan, dotter och make blev godkända direkt. Jag däremot fick avslag och det visar sig att jag av misstag svarat ja på frågan Have you ever stayed in the United States longer than the admission period granted to you by the ...
1000 frågor om första resan till USA
USA Trakka, 3 juli 2023
Senaste svar av Landl för 2 år sedan
30
Min dotter har blivit bjuden till USA av en vän hon känt på nätet i runt två år nu. Hon vågar inte åka ensam så hastigt och lustigt ska jag dit. Har en miljon frågor. ESTA? Telefonnumret till vår första övernattning. Vi ska bo på ett airbnb första nätterna och tror inte det finns ett ...
Mellanlanda ARN-EWR-MCO procedur
USA Malloballo, 16 sep. 2023
Senaste svar av David7 för 2 år sedan
2
Hej, I Februari ska jag och familjen åka till Orlando. Vi flyger från Arlanda med SAS och mellanlandar på Newark för att sedan flyga med United till Orlando. Hur går proceduren till vid mellanlandning? Vi checkar in väskorna på Arlanda, sedan när vi kommer till Newark, måste vi hämta väskorna ...
Biljettbolaget skrev inte med mellannamn på flygbiljett till New York
USA Resejontez, 15 apr. 2019
Senaste svar av Hawaii för 3 år sedan
10
Hej! Jag ska flyga till New York om 4 dagar med british airways. Allt är som det ska vara förutom att jag upptäckte att mitt mellannamn inte står med på flygbiljetten även att jag fyllde i det i bokningen. Ringde RCG som jag bokade igenom och fick svaret att de kunde rätta till det för 500kr... ...
Esta ansökan Tidigare Norsk nu svensk
USA Nirtac71, 1 mars 2023
Senaste svar av Jokkke för 3 år sedan
3
Om min sambo varit norsk tidigare måste det fyllas i? Har inget pass nummer på det. Han är idag svensk o har pass för det. Måste man ange det norska ?
Esta & Sociala media
USA Annaer, 4 mars 2017
Senaste svar av Leeharris för 3 år sedan
8
Hej Ska ansöka om Esta inför höstens USA-resa & fastnar på frågan om social media. Det är frivilligt att fylla i men kan det påverka ansökan om man väljer att inte fylla i? Bör man fylla i för att visa att man inte har ngt att dölja? Med vänlig hälsning Anna
Visum eller ESTA till USA efter besök på Cuba
USA Rteh, 6 okt. 2022
Senaste svar av Junkis för 3 år sedan
6
Jag har bokat resa till USA i slutet av oktober 2022. Min ESTA ansökan godkändes nyligen. I samband med det meddelandet frågades om man besökt Cuba. Jag var där i februari 2019, vilket syns med stämplar i mitt pass. Det visade sig att Cuba sedan 12/1 2021 klassas som "terroriststat" vilket gör att ...
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. Nästa