Miami resa i mars

3 feb. 2013 15:06
Visningar: 771
Hej! Jag och min kompis har bokat en flygbiljett till Miami den 2:a mars och hem den 16:e! när vi väl är där har vi tänkt boka en kryssning som tar oss runt i karibien några dagar. Är detta bäst att boka innan avfärd eller går det bra att boka på plats i USA?

Då vi båda är intresserade av att festa loss lite så har vi förstått att det är spring break under tiden vi kommer att vara där.. så då undrar vi också: vart håller dom flesta till? och vilka båtar är för mer yngre folk med mera fest?

MVH Daniel :)
3 feb. 2013 15:32
Tjena grabbar!

Helt utan erfarenhet eller belägg för det jag säger så skall jag komma med en kvalificerad gissning:

Då ni snarare är intresserade av sjäva festen än båten så kommer det inte vara några problem att hitta en båt som passar era kriterier väl på plats. Men var beredda på att ni kanske inte kan ha värsta kraven, utan får ta det som finns. För finnas båtar kommer det göra!

Kanske räcker det för er att ta en båt till Bahamas som enligt utsago mest är partaj och luffa runt där på egen hand. Där lär det finnas partysugna springbrejkare. Dem hittar ni även i Miami Beach (båtfritt).

Jag tror få här på RG har den erfarenhet ni efterfrågar, så hetaste tipset är att googla efter rederier som åker mellan Miami och Bahamas resp Karibien för några dagar. Många mindre rederier finns utöver de stora du hittar via bokningssajter.

Expedia t ex har sistaminuten kryssar:
http://cruise.expedia.com/ om ni vill boka i förväg trots allt.
3 feb. 2013 21:20
Tack för svaret :) blir nog att vi bokar båt på plats. Någon som har tipps på ytterligare saker man inte kan missa när man ändå är där? Och vilka öar är egentligen dom bästa att åka till i karibien?
3 feb. 2013 22:28
Jag har ju varken mer erfarenhet eller egentligen mer att tillföra än Nisse2ears.

Vill ni åka på en "riktig" kryssning (ett antal dagar i Karibien) så är det säkert bättre att boka hemifrån. Vill ni åka någon endagskryssning till Bahamas går det säkert lika bra att fixa på plats.

Mitt intryck (har inte tagit någon kryssning men blir mer sugen under årens lopp på en karibienkryssning, absolut inte Bahamaskryssning) är att publiken är lite mera mogen på de större kryssningarna, inte riktigt samma stuk som en Ålandskryssning. Bahamaskryssningarna är kanske mer fest och spelinriktiga men min känsla är inte att det direkt är ungdomar som åker och festar, finns kanske någon här som provat och kan svara bättre. De vill nog hellre locka en köpstark publik som spenderar mycket pengar än en yngre som reser för att festa helt enkelt.

Vill man festa på båt finns det ju dessutom rena partybåtar som kör ut t.ex. under solnedgången och är ute ett tag det är ju betydligt mindre båtar och kanske mer av typen, drick så mycket gratis öl som möjligt på så kort tid som möjligt.. eller så kan det vara en tur där middag ingår vilket nog också drar lite äldre publik. Kan kanske vara kul att prova? Dessa kan man hitta i många små hamnar i t.ex. Miami och Key West o.s.v.
7 feb. 2013 13:01
Hej Daniel,

Tips på 2 äckligt bra klubbar i Miami.

LIV Miami (Ligger inne på Fountainbleau)

Bamboo Miami (550 Washington Ave, Miami Beach, FL 33139, USA )

------------------------------

Annars har du ju; SET, MANSION, MOKAI, och blablabla.. google it :)

Besök även; www.shoreclub.com samt www.delano-hotel.com/

hotellet "The Perry" kan vara värt ett besök på deras Pool-skyline-bar blabla..
7 feb. 2013 22:21
Åhh tack så mycket för dom tippsen!! :) Men det är på south beach man ska bo eller? bo inne i stan är ingen hitt eller? hur lång tid tar det att ta sig från stranden in till själva citykärnan? :)
7 feb. 2013 22:32
Citerat från danieljohansson:
Åhh tack så mycket för dom tippsen!! :) Men det är på south beach man ska bo eller? bo inne i stan är ingen hitt eller? hur lång tid tar det att ta sig från stranden in till själva citykärnan? :)
Absolut trevligast att bo i SoBe och sen besöka Miami, Speciellt om man vill ha lite strandliv också.
Det tar strax över 30 minuter med buss eller buss och Metromover in till Downtown. Taxi går på ca. 10-15 min.
7 feb. 2013 22:33
Citerat från danieljohansson:
Men det är på south beach man ska bo eller? bo inne i stan är ingen hitt eller? hur lång tid tar det att ta sig från stranden in till själva citykärnan? :)
Svar ja! Hur lång tid det tar beror ju på hur långt in du bor s a s. Vill du kosta på det så kan du ju bo på hotell som ligger vid stranden, annars brukar folk tipsa m boende ett par kvarter in. Men bo inte högt upp på ön. Bara dumt att behöva lägga tid eller pengar på att ta sig till och fram hotell.
7 feb. 2013 22:40
Okej tack :) ni råkar in sitta inne på några sådana hotelltips en bit in i från stranden eller?
7 feb. 2013 22:44
Jag tror nog att folket som har de tipsen snart dyker upp i tråden, det brukar vara samma som återkommer. Jag tycker att du skall söka på forumet under tiden - det har förekommit säkert 20 trådar om Miami Beach och billigt boende det senaste året. Skriv boende Miami Beach i sökfältet, och du får en lista (utan logisk eller kronologisk ordningsföljd)
7 feb. 2013 22:45
Annars tror jag att Tripadvisor kan vara er mycket behjälpligt i den frågan! Jag kollar alltid hotell där innan jag bokar. Bättre med många omdömen där än en här :) Välj ett som ligger högt på topplistan.

På trippan: (ta den amerikanske sidan) sök på Miami Beach och välj Best value eller On the Beach t ex. Kolla Hotels eller B&Bs. Välj sedan att sortera på Price - så ser ni de billigaste och vilken ranking det har.
7 feb. 2013 22:54
Vad sägs om detta?
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34439-d111890-Reviews-Freehand_Miami-Miami_Beach_Florida.html

Kommer upp som det billigaste alternativet "on the beach" och rankat som nr 25 (eller 35 beroende på var man läser) av 200.
(Nu har jag inte läst någon av omdömena närmare, och det finns alltid riktiga låga omdömen även på topplacerade ställen. Det gäller att ta det med en nypa salt. Det är ändå 27 st som gett betyg 4 och över och endast 2 som gett det sämsta betygen!
7 feb. 2013 23:02
Citerat från danieljohansson:
Okej tack :) ni råkar in sitta inne på några sådana hotelltips en bit in i från stranden eller?
Vad är det ni vill ha? Billigast möjliga, bra läge, prisvärt, nära partyt, vad är viktigast? Berätta gärna lite mer ingående vad ni vill ha så är det lättare att ge råd.

Såg att Du är 24, tänk på att vissa hotell har 25års-gräns.
7 feb. 2013 23:13
Just det du angav verkar bara uppbokat dom datumen som passar! men kikar runt på den sidan.. mycket bra tips :)

Vi velar mellan att boka ett billigare eller köra på något i 1000 kr natten klassen!
7 feb. 2013 23:28
Citerat från danieljohansson:
Just det du angav verkar bara uppbokat dom datumen som passar! men kikar runt på den sidan.. mycket bra tips :)

Vi velar mellan att boka ett billigare eller köra på något i 1000 kr natten klassen!
Nisse2ears råd att titta på Tripadvisor är bra! Vi gör det själv alltid innan bokning. Vi väljer i regel hotel med minst 3.5 i betyg, bra läge och bra pris, då brukar det vara prisvärt. Vill ni bo nära där det händer så bo inte längre norrut än 20e gatan då börjar det bli lite långt att promenera fram och tillbaka flera gånger om dan. Ni kan hitta allt från hyfsat billiga hostels till riktig lyx i Sobe så använd tripadvisor, filtrera med pris, eventuella önskemål och titta på kartan för att se läget. Att bo direkt på stranden är klart skönast, staden på ena sidan hotellet, strand, pool och trädgård på den andra men läget får man ju betala en del för också.

Reseguidens hotellsök är faktiskt också ganska bra för att filtrera fram lämpliga hotell.
7 feb. 2013 23:39
Citerat från floridasidan:
Vill ni bo nära där det händer så bo inte längre norrut än 20e gatan då börjar det bli lite långt att promenera >fram och tillbaka flera gånger om dan.
Det var det jag misstänkte att förslaget jag gav ev låg för högt upp. Men se, där har ni ju ytterligare ett kriterium att se till när ni kollar trippan :)
Av Mdivall
13 feb. 2013 09:18
Citerat från nisse2ears:
Citerat från floridasidan:
Vill ni bo nära där det händer så bo inte längre norrut än 20e gatan då börjar det bli lite långt att promenera >fram och tillbaka flera gånger om dan.
Det var det jag misstänkte att förslaget jag gav ev låg för högt upp. Men se, där har ni ju ytterligare ett kriterium att se till när ni kollar trippan :)
Jag anser att boende ovanför 65:e gatan är perfekt! Dock inte högre än 77:e gatan. Detta då priserna är lägre där, men det finns gott om affärer och restauranger. Man kan sedan ta sig ner till Sobe på kvällen om man vill, vilket inte är några större problem. Taxi kostar mindre än $20 och då boendet är betydligt billigare där uppe (om man inte skall bo på hostel nere på Sobe) så har man råd att festa lite extra...
LIV ligger t.ex. mitt emellan Sobe och 70:e gatan, så skall man festa på The LIV så är det ingen omväg, utan man kan börja förfesta på barerna och klubbar nere på Sobe, fortsätta till the LIV för att sedan åka vidare hemåt på morgontimmarna....

I detta område finns också mer genuina restauranger m.m. och är inte lika flashigt som sobe, så det är mysigare. Men är man bara ute efter festa och skall vara uppe på nätterna, så är sobe helt ok att bo på.
Kolla tripadvisor.
Reser man med barn skall man i mina ögon definitivt inte bo på Sobe, då man kan störas en hel del på nätterna, men det är ju inte fallet här!