Mellanlandningar

18 sep. 2016 17:28
Visningar: 215
Hej,
Då detta blir min första resa till USA ställs man såklart inför en hel del frågor & blir lite nervös, som jag hoppas jag kan få hjälp med här.

Det blir en bokning via ticket.se
Stockholm-Bozeman och där är två Mellanlandningar via Air france:
En i Paris
(AF1463) med en tid på 1,45h till nästa flight (AF8990)
som stannar i Salt lake city, med en tid på 1,41h till nästa flight (AF5994) som slutligen går till Bozeman.

Hemresan är bättre med 5h i Seattle men dock bara 1h i Paris.

Hur gör jag med mitt bagage vid mellanlandningarna? Kommer jag att hinna byta flyg på dessa tider? Vad behöver man tänka på? Några speciella papper? (Har godkänt ESTA)

Tack på förhand
Av Hawaii
18 sep. 2016 18:13
ARN-CDG blir med Air France och CDG-SLC-BZN blir med Delta Air Lines. Om flygen ankommer på tid bör det funka bra. Har själv aldrig passerat SLC men de har knappt några andra internationella ankomster så det blir nog inga längre köer vid pass-kontrollen. Du kommer att gå genom pass-kontroll (Immigration) vid ankomst SLC, hämta ut incheckad väska, ta den genom tullen (Customs) och sedan lämna in den direkt till Delta's personal och sedan gå igenom TSA's säkerhets check och gå till din nya gate.
PS. Och incheckat baggage blir checkat hela vägen till BZN på ARN, men du måste som sagt ta det genom tullen själv på SLC. Du kommer inte att se din väska på CDG.
18 sep. 2016 18:17
Tack så hjärtligt för hjälpen!!