Mellanlandning på PHL

Av Angel87
9 feb. 2024 08:40
Visningar: 117
Hej!
Kollar flyg till Orlando till sommaren, och en rutt jag är intresserad av är American Airlines CPH-PHL-MCO. Någon som mellanlandat i PHL? Hur är flygplatsen där?

Mellanlandning ligger på 1 t och 50 min…förstår att det är tight i o m väskorna ska hämtas ut och checkas in igen + immigration och security, men undviker gärna långa väntetider om det går. Vad tror ni? Läste att man nu med godkänd ESTA kan fixa Mobile Passport Control som skulle underlätta och minska tiden.

Förra året åkte vi Delta via JFK med 3,5 t layover, och det gick så snabbt så vi hade nästan 3 t på flygplatsen med övertrötta barn.

Flygen bokas som en biljett, vi AA, så inte köpta separat.
9 feb. 2024 09:11 (redigerad)
Svårt att veta i förväg. Mellanlandade precis på ATL, tog 2 h att komma igenom på vägen dit och en kvart andra hållet.
Av Angel87
9 feb. 2024 10:20
Citerat från Worldofmarie:
Svårt att veta i förväg. Mellanlandar precis på ATL, tog 2 h att komma igenom på vägen dit och en kvart andra hållet.
Tack snälla för svar! Vi har och välja mellan 1 h och 50 min eller över 4 h...så svårt
Av Evoline
10 feb. 2024 09:23 (redigerad)
Räcker med 30min försening så kommer ni känna stressen.
Hade 2h mellanlandning i Warszawa förra veckan och med 20min försening, buss in till terminal och sen världens långsammaste säkerhetskontroll så hade man inte mycket tid till att hinna till gaten.

Tänk på att det tar tid för flygplanet att parkera, tid att komma ut från flygplanen, kanske vänta med att åka in med bussen till terminalen, gå en lång bit till kontrollen osv.
Av Birgere
13 feb. 2024 10:51
Mobile Passport Control är ju nytt för oss med ESTA, kommer definitivt att testa det vid nästa resa. Troligtvis så måste man rest in under ESTA tidigare för att kunna använda det.
Av Angel87
13 feb. 2024 16:16
Citerat från Birgere:
Mobile Passport Control är ju nytt för oss med ESTA, kommer definitivt att testa det vid nästa resa. Troligtvis så måste man rest in under ESTA tidigare för att kunna använda det.
Ja, läste det någonstans. Och vi reser med samma ESTA som vi fick förra året, så jag håller tummarna för att det ska funka felfritt och snabbt :-)