MEDLEMSTRÄFF I GÖTEBORG

Av Andree
11 sep. 2008 21:32
Visningar: 703
Restaurang Othello är bokad den 18 oktober för vår räkning.
Mer information om tid, meny mm kommer snart.
Av Charina
12 sep. 2008 10:05
En vecka före lön? Inte bra alls..
Av Suziq
12 sep. 2008 10:44
och ett uselt ställe har ni valt...
Av Andree
12 sep. 2008 10:56
Ang kommentarer från Carina och Suziq

Tidpunkt och plats är vald efter önskemål från flera av de som var med på förra träffen som vi också hade där.
Denna diskussion är i första hand tänkt som förhandsinfo om vad som är på gång för de som är intresserade av att komma, vill man själv ordna med en annan träff vid annan tidpunkt/annat ställe är det naturligtvis inget som hindrar det.
Av Crista
12 sep. 2008 11:40
Favorit i repris alltså....kul!!

Efter den positiva respons det var efter förra träffen blir det säkert lika trevligt nu.
Med så många glada och trevliga medlemmar tror jag inte att det spelar någon roll var vi är.......det är väl vi som gör festen :-)

Ser fram emot mer info.
Av Laptop
12 sep. 2008 12:02
Nu bor man längst upp (nästan) på Sveriges baksida (?) så det blir nog svårt att delta.
Men har jag läge så dyker jag upp.
Bra initiativ!!!

//Laptop
Av Tj
12 sep. 2008 15:37
Kommer om Crista lovar att vara snäll!!! : )
Av Suziq
12 sep. 2008 15:37
Initiativet är jättebra. Missade förra gången och jag tror säkerligen att det blir trevligt oavsett var man är.
I en stad som Göteborg finns det dock fler ställen än Othello. Valet av ställe kommer ej göra att jag inte kommer om jag kan, men var tvungen att påpeka, då stället inte ens klarar av att producera en ok lunch.
12 sep. 2008 15:57
Citerat från suziq:
Initiativet är jättebra. Missade förra gången och jag tror säkerligen att det blir trevligt oavsett var man är.
I en stad som Göteborg finns det dock fler ställen än Othello. Valet av ställe kommer ej göra att jag inte kommer om jag kan, men var tvungen att påpeka, då stället inte ens klarar av att producera en ok lunch.
Kan inte yttra mig om deras lunch. Men den italienska buffé dom fixade åt oss förra träffen var kanonbra tycker jag. Det blir säkert lika bra nästa gång också.
Av Andree
12 sep. 2008 16:08
Suziq
Det var ledsamt att du blivit besviken på maten där, något jag aldrig blivit. Har sedan den startade ätit åtskilliga luncher och middagar där och alltid varit nöjd..
Kanske har du haft otur?
Roligt att du vill komma om du kan och då får vi hoppas att din matupplevelse blir bättre denna gång.
Välkommen!
Så här tyckte några om maten som serverades på vår träff

http://www.reseguiden.se/minsida/andree/bilder/134551
Av Suziq
12 sep. 2008 16:12
Förhoppningsvis kommer jag bli omvänd ;-)
Av Charina
12 sep. 2008 16:48
Jag hade oxo velat komma, men då det är veckan före lön så går inte det.
12 sep. 2008 18:38
Citerat från suziq:
och ett uselt ställe har ni valt...
Här var träffen i våras. Det var ett mycket trevligt ställe i god atmosfär och mycket god mat, trevlig personal. Valet på resturang är utmärkt, Vilka erfarenheter du har av stället vet jag naturligtvis inte men jag håller INTE med dig.
12 sep. 2008 18:39
Citerat från tj:
Kommer om Crista lovar att vara snäll!!! : )
Crista är snäll, sedan beror resten på dig och ditt humör. Det blir inte bättre än vad man själv gör det till.
Av Crista
12 sep. 2008 19:20
Citerat från kustaffe:
Citerat från tj:
Kommer om Crista lovar att vara snäll!!! : )
Crista är snäll, sedan beror resten på dig och ditt humör. Det blir inte bättre än vad man själv gör det till.
Det är ingen fara med det....jag vet att Tj skämtar :-)
Men tack för omtanken.
Crista
12 sep. 2008 20:35
Skulle man inte kunna ha en träff i Stockholm. Det är inte alla som har tid att åka till Göteborg.
Av Mpc
12 sep. 2008 20:41
Som jag sa ifjor var för måste det var i Göteborg var för inte dra runt på olika platser i vårt av långa land då hade det säker kommit fler en vad man hade tänk sig o lilla jag kan inte kom till Göteborg för jag är på semester den helgen golfar jag i tyskland
12 sep. 2008 22:00
Citerat från brigitta:
Skulle man inte kunna ha en träff i Stockholm. Det är inte alla som har tid att åka till Göteborg.
Det är ju fritt fram för intresserade att arrangera, alltid kul att träffas och sporra varandra med reseerfarenheter
12 sep. 2008 22:02
Citerat från mpc:
Som jag sa ifjor var för måste det var i Göteborg var för inte dra runt på olika platser i vårt av långa land då hade det säker kommit fler en vad man hade tänk sig o lilla jag kan inte kom till Göteborg för jag är på semester den helgen golfar jag i tyskland
Det är faktiskt inte Reseguiden somm arrangerar medlemsträffen, det är reseintresserade medlemmar
Av Andree
12 sep. 2008 22:42
Vet att frågan om att träffarna borde spridas över landet kom upp även förra gången så för att inga missförstånd ska uppstå vill jag informera följande

Denna träff liksom den förra är inte initierad av Reseguiden utan av medlemmar.

Förra träffen tog Marika och jag initiativ till. Marika som bor i Åmål kom ner till Göteborg och vi planerade tillsammans.
När Reseguiden på TUR-mässan fick veta det ställde de sig genast positiva till det hela och erbjöd både hjälp och sponsring till ”Premiärträffen”.

Bjöd in oss till mingel och information med dryck och tilltugg i Reseguidens då nya lokaler, bjöd därefter på spårvagnstur till restaurang Othello, där vi fick välkomstdrink som de stod för. Under kvällen hade vi en frågesport de satt samman åt oss med vinster skänkta av Reseguiden, Marika, Liseberg och mig.
Av Lasse Zagai, chef för Gästservice på Liseberg hade vi som sponsring fått entrébiljetter till Liseberg som delades ut till alla deltagare.

Antonello ägare till restaurang Othello sponsrade med att ge oss ett mycket generöst pris på maten och hans dotter Claudia höll i frågesporten och gjorde allt för att se till att vi hade så kul som möjligt.

Denna gång har inte Marika möjlighet att vara med så det är jag uppbackad av några av dem som var med i maj som ordnar det hela.

Detta är anledningen till att förra träffen och även denna är förlagd till Göteborg.
Om det blir träffar på andra ställen beror alltså på om någon medlem som bor någon annan stans i landet ordnar det. Det skulle vara kul tycker jag.
Av Mpc
13 sep. 2008 17:02
ok då förstår jag lite mera tackar för svaren Kustaffe o Andree
Av Tj
13 sep. 2008 23:23
Tj skämtar inte......: )
14 sep. 2008 09:47
Hej...
Jag skulle bara vilja lägga en liten kommentar.....

Jag får uppfattningen av att många medlemmar tror att det är Reseguiden som står bakom medlemsträffarna men så är det ju inte. Det är medlemmarna själva som hittar på detta arrangemang.

Var mer tydlig vem som ligger bakom idén, då blir det inte missbelåtna miner bland medlemmar som undrar varför det alltid är i Göteborg det ska träffas.

Hälsn. Ellis
Av Andree
14 sep. 2008 10:32
Tack Ellis för att du tänkte på detta!
Jag har i mitt tidigare inlägg för ett par dagar sedan förklarat detta tydligt då frågan kom upp.

Vill också tillägga att även om det är vi medlemmar här på Västkusten som ordnar träffen så är den självklart till för alla medlemmar som vill och har möjlighet att komma..

Välkomna!
Av Veiken
14 sep. 2008 23:05
Jag vet inte om jag tänker komma.......hahaha, gick ni på den lätte?? Redan inskrivet i min kalender och jag vet fler som vill vara med!!
Av Veiken
14 sep. 2008 23:09
Kollar bara om jag får med tumme upp!! Men jag kommer i alla fall!
16 sep. 2008 06:30
Det ska bli trevligt att träffas!
16 sep. 2008 07:12
Hoppas att ni får trevligt! Jag åker ner till Gbg nu i helgen och ska även ner i november så tyvärr kan jag inte komma denna gång ( heller ). Men ser fram emot rapporter och bilder!
Av Andree
16 sep. 2008 21:24
Citerat från ingridhell:
Hoppas att ni får trevligt! Jag åker ner till Gbg nu i helgen och ska även ner i november så tyvärr kan jag inte komma denna gång ( heller ). Men ser fram emot rapporter och bilder!
Tack Ingrid!
Synd att du inte har möjlighet att vara med nu men förhoppningsvis blir det fler tillfällen.
Både Leroslover och jag har planerat att ta med våra kameror så några bilder ska vi väl kunna lägga in sen.
Av Annehl
17 sep. 2008 15:39
Kommer det att komma någon bindande anmälan eller liknande? Det är ju svårt att boka mat och sånt annars.
Kommer det att bli någon sponsring i år? Eller bra priser på maten? Jag har bara läst era inlägg och funderar lite. Jag är en ganska ny medlem och var inte med i våras.
Jag håller med om att Othello inte är den första restaurang jag hade valt. Har jobbat i krokarna och sett hur både mat och servicekvalitet har sjunkit, men det var ett tag sedan jag var där så det kan ha ändrat sig.
Bra initiativ är det i alla fall. Jag kan inte lova att jag kommer, har rätt mycket annat för mig just då. Men jag ska försöka! Skulle vara kul att se vilka skojare som döljer sig bakom bilder och alias!

Annehl
Av Andree
17 sep. 2008 16:28
Svar till Annehl och andra som undrar över detsamma.

Citerat från andree:
Restaurang Othello är bokad den 18 oktober för vår räkning.
Mer information om tid, meny mm kommer snart.
Denna tråd är som jag tidigare skrivit endast en förhandsinformation om vad som är på gång, var och när eftersom många hört av sig och frågat om det kommer att bli en höstträff vilket vi som träffades i våras pratat om.
Så snart jag har de uppgifter jag behöver kommer mer info.
Själv har jag legat sjuk ett tag varför planeringen fick läggas åt sidan ett tag men nu är jag på benen igen och kan fortsätta med det hela.
Att vi valt restaurang Othello är som jag och andra tidigare nämnt beroende på att vi som var på träffen i våras var mycket nöjda med både den mat och service som vi fick då.
Läget är också bra då det är nära till Centralstationen, bussterminalen och många buss- och spårvagns-förbindelser.

Det var i våras som Annehl säger kul att få träffa några av de som döljer sig bakom profilerna och hoppas att det nu blir tillfälle att träffa fler.
Välkomna!
Av Andree
6 okt. 2008 01:58
Hej Tubbe!
Har kopierat över din fråga hit som du ser

"Go kväll på er.
Om restaurangen tar 250 gäster och vi är runt 300,000 medlemmar på R.G. var ska då övriga 299.750 sitta.
Varför bokas det inte där vi alla kan få plats ...eller har jag missat något .O)
Enbart i Göteborg borde det finnas runt 75,000 medlemmar.
jag undrar också om de bilder som R.G tar under mötet kommer att publiceras i någon vecko tidning eller dylikt ?
MÅ GOTT / r
Av Andree
6 okt. 2008 02:02
Hej Tubbe!

Jag väljer att citera mitt tidigare förtydligande av träffen som svar till dig. Har du ytterligare frågor så ställ dem gärna här så ska jag besvara dem.
Mvh Andree
Citerat från andree:
Vet att frågan om att träffarna borde spridas över landet kom upp även förra gången så för att inga missförstånd ska uppstå vill jag informera följande

Denna träff liksom den förra är inte initierad av Reseguiden utan av medlemmar.

Förra träffen tog Marika och jag initiativ till. Marika som bor i Åmål kom ner till Göteborg och vi planerade tillsammans.
När Reseguiden på TUR-mässan fick veta det ställde de sig genast positiva till det hela och erbjöd både hjälp och sponsring till ”Premiärträffen”.

Bjöd in oss till mingel och information med dryck och tilltugg i Reseguidens då nya lokaler, bjöd därefter på spårvagnstur till restaurang Othello, där vi fick välkomstdrink som de stod för. Under kvällen hade vi en frågesport de satt samman åt oss med vinster skänkta av Reseguiden, Marika, Liseberg och mig.
Av Lasse Zagai, chef för Gästservice på Liseberg hade vi som sponsring fått entrébiljetter till Liseberg som delades ut till alla deltagare.

Antonello ägare till restaurang Othello sponsrade med att ge oss ett mycket generöst pris på maten och hans dotter Claudia höll i frågesporten och gjorde allt för att se till att vi hade så kul som möjligt.

Denna gång har inte Marika möjlighet att vara med så det är jag uppbackad av några av dem som var med i maj som ordnar det hela.

Detta är anledningen till att förra träffen och även denna är förlagd till Göteborg.
Om det blir träffar på andra ställen beror alltså på om någon medlem som bor någon annan stans i landet ordnar det. Det skulle vara kul tycker jag.
Av Andree
7 okt. 2008 18:46
Energi säger:
Kanske ni till nästa träff, ska göra en deal med ett hotell för att få bättre priser? Brukar alltid funka. Samt alla RG blir samlade på samma ställe.
Postat 2008-10-07 00:48
Av Andree
7 okt. 2008 18:54
Hej Energi!
Tycker att det är en jätte-bra idé!
Tyvärr är det inte så många som frågat efter övernattning i Göteborg i samband med denna träff.
Träffen ordnas ju av oss medlemmar själva så blir det aktuellt kanske det finns någon som vill ta tag i den biten?