Malta i juni

Av Snusan
13 jan. 2009 20:26
Visningar: 963
Vi tänkte åka till Malta i mitten av juni!! Hotell Suncrest är det någon som känner igen detta och kan berätta lite om hotell och mat och liknande.
Av Trea
13 jan. 2009 21:13
Var i Malta i somras, men känner inte till hotellet. Om du berättar var det ligger så är det kanske flera som kan berätta om området, om inte annat...

Maten var ungefär likadan överallt i Malta tyckte jag... Ganska italienskt... De flesta restaurangerna har pasta, pizza och sallad.... ofta samma överallt så det blir lite tjatigt efter ett tag... Men de har goda mackor, god grillad fisk och helt ok inhemskt vitt vin... :)
Av Snusan
14 jan. 2009 19:01
Det ligger vid havspromenaden Salina Bay nära Bugibba
14 jan. 2009 19:22
Hej! Malta är en fin ö. Du kan läsa om de tips som vi fick inför vår resa på
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/resetips-om-malta-6070
Vi bodde på "systerhotellet" till Suncrest som heter Sunny Coast och som ligger alldeles i närheten. Vi var inne i lobbyn på Suncrest ett par gånger och ska man döma efter den, så håller det hög standard. Vi låg även vid poolområdet där ibland, men där var väldigt mycket folk. Betydligt lungnare på vårat hotell. Hotellen har samma ägare, så därför kan man pendla emellan.

Riktigt god mat lyckades vi inte hitta på hela veckan, men smaken är olika. Ett billigt och bra sätt att se ön, är att åka buss. Själva resan är en upplevelse i sig. Jag säger inte mera, men jag har en film på min sida, där du kan få en liten uppfattning om upplevelsen. Om du går ner på strandremsan mellan Sunny Coast och havet, så får du se hur maltesernas semesterbostäder ser ut. Ganska mysigt på sitt sätt.
Anders: -)