Maj i New York

10 mars 2016 13:07
Visningar: 30
Någon som är sugen på att tillbringa maj i någon liten lägenhet i Brooklyn eller downtown Manhattan? Gå långa promenader längs Manhattans avenyer, ha picknick i alla små (och stora) parker, bruncha i Williamsburg, gå på bio och en eller två Broadway-shower, strosa runt på Museum of Natural History och MoMA, shoppa vid Herald Square, sola och bada vid Rockaway Beach, åka till Bronx Zoo, gå på talk show, träffa nya människor, jogga längs Hudson River, äta god (och rätt billig) mat och framförallt ba njuta av livet och ha kul i världens bästa stad? Jag har tidigare bott i sex månader i en förort till New York, men fick inte nog av min favoritstad då. Nu har jag alltså bestämt mig för att åka dit i maj och undrar om det finns någon mer som känner att minimal boyta, överprisad mat och kackerlackor är det perfekta receptet på en lyckad semester?? :-))) Haha skämt åsido, letar efter någon som älskar eller i alla fall är nyfiken på New York och vill se mer av staden än bara Empire State Building, Times Square och Frihetsgudinnan. Tanken är att vi stannar i ca en månad, från typ första maj till typ första juni. Hör av dig om det låter intressant!
10 mars 2016 15:32
Jag är intresserad!! :)

Men vet du hur man får tag på en lägenhet och vad skulle det kosta ungefär för en månad? :)
10 mars 2016 16:24
Kul!
Jaa är med i några facebookgrupper där det kommer in annonser hela tiden, vet också en app som ska var bra och annars tänker jag AirBnb :) Jag TROR att hyran skulle bli runt $1000 per person...