London väder

15 aug. 2013 07:50
Visningar: 904
Hej!

Jag åker till London nu om en vecka och tittar man på väderprognoser liknar det väldigt mycket svenskt väder ömsom sol och regn och likadant temperaturer som vi har här just nu.

Jag besökte London förra året i sept och packade efter ett "svenskt" väder och när jag kom dit va det högsommar...

Någon som nyligen varit där?.... ska jag packa högsommar kläder el höst kläder?
Av Paulina
15 aug. 2013 11:10
Hej Bradshaw,

Londons väder är rätt så likt vårt här i södra Sverige. Dock kan det som du också upplevt variera väldigt. Jag tycker du ska packa sensommarkläder! :-) Ha varm tröja och en jacka med dig då speciellt kvällar kan vara kyliga. Men titta på väderleksrapporten innan du ska åka så kan du få en aning om hur det ska vara. Hellre för varma kläder du kan ta av dig, än för tunna så du behöver frysa. Sen finns det ju gott om shopping (!) i London så det går ju alltid att komplettera med något plagg om det skulle behövas.
Och, glöm inte paraply! :-)

Ha en trevlig resa till mysiga London!

/Paulina
Av Marilcj
20 aug. 2013 22:46
Håller med Paulina...kvällarna har en viss förmåga att bli kalla o när det regnar så regnar det!
Vi har varit över två gånger nu i sommar o som sagt ingen större skillnad dagtid men lite kyligare om kvällarna!
Ha så mysigt