Köpa hem vin från Rom

Av Linnor
19 juli 2016 10:54
Visningar: 902
Hej!
Det är såhär, om mindre än två veckor flyger jag och ett stort kompisgäng ner till Rom en vecka men min fundering är, jag ska köpa två flaskor vin därifrån till min mamma och min pojkvän men, hur förvarar jag det bäst på hemresan så att inte flaskorna går sönder?
Sjukt tacksam för svar!
Av Chris52
19 juli 2016 11:53
Säkrast att köpa på tax-free på flygplatsen på väg hem så du kan ta det som handbagage.
Av Linnor
19 juli 2016 11:56
Citerat från Chris52:
Säkrast att köpa på tax-free på flygplatsen på väg hem så du kan ta det som handbagage.
Det hade kunnat vara en ide men tyvärr inte i mitt fall vi ska besöka en vingård o köpa där
Av Sierra
19 juli 2016 13:17
I så fall är enda möjligheten att du packar in dem i handdukar motsv och har dem i det incheckade bagaget.
21 juli 2016 12:52
Som Sierra skriver, bästa sättet att få med flaskorna hem är att linda in dem i kläder eller handdukar och packa i mitten av väskan. Ett tips är även, om möjlighet finns, att använda dig av en "hård" resväska för att förhindra stötar mot flaskorna.
Surt när flaskorna går sönder och förstör Din packning, och ännu värre att ersätta andras bagage skadade av vin/trasiga vinflaskor.
Av Linnor
21 juli 2016 13:30
Citerat från Pastcoan:
Som Sierra skriver, bästa sättet att få med flaskorna hem är att linda in dem i kläder eller handdukar och packa i mitten av väskan. Ett tips är även, om möjlighet finns, att använda dig av en "hård" resväska för att förhindra stötar mot flaskorna.
Surt när flaskorna går sönder och förstör Din packning, och ännu värre att ersätta andras bagage skadade av vin/trasiga vinflaskor.
Citerat från Sierra:
I så fall är enda möjligheten att du packar in dem i handdukar motsv och har dem i det incheckade bagaget.
Tack för era svar.
Pratade med min morbror som reser mycket o brukar köpa med vin och liknande, han sa som ni, linda in dem i handdukar eller kläder o packa i mitten av väskan kompakt. Jag kommer ha en hård väska så det kommer garanterat gå jättebra!
21 juli 2016 16:55
Glöm inte en/två plastpåsar som förhindrar vätskan att sprida sig igenom ev handdukar om olyckan skulle vara framme.