Kombinationsresa Thailand

Av Molly82
6 okt. 2010 22:02
Visningar: 1999
Är det någon som har åkt på kombinationsresa i Thailand med Fritidsresor? Har det fungerat bra med transfer mellan platserna? Vad jag förstått så åker man tillbaka till flygplatsen efter en vecka och sen får man vänta in nya resenärer innan man får transfer till stället man bor på andra veckan. Kan det inte bli väldigt lång väntan då? Det är säkert bättre och billigare att själv ordna transfer men vi är ovana resenärer och vill ha allt bokat och klart innan.
7 okt. 2010 12:34
Vi åkte på kombinationsresa 2006. Visserligen ett tag sedan men det har nog inte ändrat sig så mycket. Vi åkte till Koh Samui först och sedan till Kata BeachPhuket.

Vi landar i Phuket och blir mött av Fritidsresors representant som lämnar över flygbiljetterna till Koh Samui.
Vi åker dit och blir mött på flygplatsen av någon som kör oss till hotellet. Hon hade senare också en träff med alla ang en del praktikaliteter.

När vi skulle tillbaka till Phuket hämtades vi på hotellet och kördes till flygplatsen, fick hjälp där med incheckning, avgifter mm.

På Phukets flygplats stod en chaufför med våra namn på en skylt och vi kördes till vårt hotell på Kata Beach.

Vi tyckte att det gick smidigt och problemfritt, inga väntetider som du nämner. Men jag vet ju att det kan vara olika på olika resmål. Kan ju vara annorlunda på andra ställen.

Tror inte att du behöver vara orolig för något. Trevlig resa!
11 nov. 2010 12:08
Jag kommer åka på en kombinationsresa i vinter (Koh Lanta - Krabi) Och vi har faktiskt valt utan transfer. Vi anser att det går så himla mycket bussar/taxi osv så vi skippar transfern och sköter oss själva istället :)