Karibientips någon...

Av Caller
21 juni 2008 21:21
Visningar: 190
Tjena,

Är en kille på 30 år som skall över till Karibien i sommar. Har 10 dagar där jag vill uppleva karibien på "riktigt" innan jag checkar in på UCPAs center på Guadeloupe.

Reser själv och är ute efter sol, bad, naturupplevelser, hiking samt gärna lite partaj...

Någon med bra tips?

Stort tack i så fall!!!

Calle
23 juni 2008 19:16
Partaj är inte min starka sida, men lite naturtips och vackra öar kan jag ge dig. Min favoritö är Dominica, en liten ö med en vulkanisk sjö. Dit går man till fots och det tar ca 4 timmar, så jag har själv inte gjort den turen, men hört att det ska vara en upplevelse. Sjön ska vara så het, så att man kan koka ägg i den. För bad är den alldeles för het. Naturen på Dominica är vacker med mycket grönska, vackra blommor och fåglar i alla dess färger. Grenada har ett vackert vattenfall och där kan man bada i det klara, svala vattnet. Det har jag gjort! S:t Barth är en trevlig ö, då den har varit svensk och mycket av svenska gatunamn m.m. finns kvar. Det finns vackra stränder där. Tyvärr så är det en dyr ö. S:t Lucia med sina "Pitonger", dvs. bergstoppar och vulkan är en intressant ö, där finns också fina stränder. Dessutom så tycker jag att både Aruba och Curacou är värda ett besök. De har så söta, färgglada små städer och påminner om Holland. Martinique har också en vacker regnskog och fina stränder. Även S:t Thomas är berömd för de fina stränderna. Barbados har mycket sockerrörsplantage, vackra stränder på ena sidan och riktigt branta klippor ner i havet på den andra. Det är svårt att välja, alla öar är fina. Hoppas du hittar några fina öar.
Hälsn.
Brigitta
Av Robbo
24 juni 2008 14:25
Citerat från caller:
Tjena,

Är en kille på 30 år som skall över till Karibien i sommar. Har 10 dagar där jag vill uppleva karibien på "riktigt" innan jag checkar in på UCPAs center på Guadeloupe.

Reser själv och är ute efter sol, bad, naturupplevelser, hiking samt gärna lite partaj...

Någon med bra tips?

Stort tack i så fall!!!

Calle
Det där lär du ju iofs få uppleva på Guadeloupe, he, he... canyoning är stort där bland annat.
24 juni 2008 22:18
Cuba bör upplevas innan Fidel trillar av pinn och ön blir överkommersialiserad.
Av Iatommy
24 juni 2008 23:03
Jag har bara varit på St Kitts and Nevis. En liten ö som inte är så turistig. En veterinärskola finns det där som det går elever från bl.a. USA. Bor ca 40000 där. Bl.a. f.d. världskände boxaren Roy Gumbs som nu driver Monkey Bar, en bar/restaurang som ligger bland många andra strandbarer på Frigate Bay. Bodde där ett tag och jobbade som nanny. Finns många sidor om ön på nätet.
iatommy
Av Masker
29 juni 2008 12:29
Jamaica har definitivt allt det du säger att du är ute efter. Förutom otroligt vacker natur och riktigt sköna människor finns många ställen att dansa. Dansen kommer riktigt igång vid 1-2-tiden på natten och fortsätter tills fram på morgonen. Kolla t ex Pier One fredag kväll http://www.pieronejamaica.com/main.shtml