Ingår mat till Thailand?

2 dec. 2009 16:29
Visningar: 2133
Kollar lite på sista min till Thailand. Men fritidsresor o Ving tar extra betalt för maten. Ussh, mår illa av sånt.. Är det samma med apollo? Om inte iså fall bokar jag apollo. Bokar heldre de bolag som de ingår mat bara för att slippa må illa av snikenheter. Synd bara reguljärt e så dyrt :-(
Av Aik
2 dec. 2009 17:02
Ving tar inte extra för maten.
Av Dykarn
2 dec. 2009 17:47
Hej !
Vad har du fått det ifrån varken ving , fritidsresor elle apollo tar betalt för maten på dom flygningarna ???
Jag flög ner med fritidsresor i okt inget extra då med sista minuten men däremot tar man betalt för dricka och till spelen och filmerna men tycker man 65 kr är för mycket för filmerna och musiken i 10 timmar kanske man kan ta med egen ipod .
Drickan kan man inte ta med men det är väl inte hela världen eller ?
Jag tycker servicen och komforten var helt okey med både dom och i våras när jag åkte med apollo ner till en kompis i 3 veckor .
Så ta du och boka och åk som jag brukar säga till mina kompisar :
EN REGNIG SKITDAG I THAILAND ÄR BÄTTRE EN DEN BÄSTA DAGEN I SVERIGE ;-)
Ha det bra mvh Peter .
2 dec. 2009 18:37
tack för svaren. Såg oxå nu att ving inte tog betalt. O de va ju bra :-)
Tack
2 dec. 2009 18:42
Åker man till t.ex. Thailand med Fritidsresors TUIFly Nordics Boeing 767 under vintern och flyger i standardklass (inte Blue Comfort eller Premium class) ingår bara enklare smörgås, varm måltid kostar då 180 kr tur och retur. Info finns på deras hemsida...
Av Charina
3 dec. 2009 07:58
Citerat från christofer79:
Kollar lite på sista min till Thailand. Men fritidsresor o Ving tar extra betalt för maten. Ussh, mår illa av sånt.. Är det samma med apollo? Om inte iså fall bokar jag apollo. Bokar heldre de bolag som de ingår mat bara för att slippa må illa av snikenheter. Synd bara reguljärt e så dyrt :-(
Stillsam fundering.... Vem är det egentligen som är "sniken"?! Du ville inte betala för transfern i Turkiet. Nu vill du inte betala för maten på planet till Thailand.. Kanske lika bra att stanna hemma.
Av Energi
3 dec. 2009 14:38
Själv tycker jag det är sniket och boka in det i resans pris, och många ggr sälja något till mig som jag inte vill ha.
3 dec. 2009 16:48
Citerat från charina:
Citerat från christofer79:
Kollar lite på sista min till Thailand. Men fritidsresor o Ving tar extra betalt för maten. Ussh, mår illa av sånt.. Är det samma med apollo? Om inte iså fall bokar jag apollo. Bokar heldre de bolag som de ingår mat bara för att slippa må illa av snikenheter. Synd bara reguljärt e så dyrt :-(
Stillsam fundering.... Vem är det egentligen som är "sniken"?! Du ville inte betala för transfern i Turkiet. Nu vill du inte betala för maten på planet till Thailand.. Kanske lika bra att stanna hemma.
Nä va tror du? Att jag GÄRNA betalar för maten eller? Tycker det är en prinsipsak bara!! Har annars bara flygit reguljärt för att slippa dessa myntsamlarplan.. Sen varför svarar du på min tråd när du ändå inte svarar på frågan.
3 dec. 2009 20:21
Citerat från energi:
Själv tycker jag det är sniket och boka in det i resans pris, och många ggr sälja något till mig som jag inte vill ha.
Håller med, bättre att kunna välja eller välja bort beroende på vad man själv vill ha för produkter/tillägg...
Av Charina
4 dec. 2009 08:00
Citerat från christofer79:
Citerat från charina:
Citerat från christofer79:
Kollar lite på sista min till Thailand. Men fritidsresor o Ving tar extra betalt för maten. Ussh, mår illa av sånt.. Är det samma med apollo? Om inte iså fall bokar jag apollo. Bokar heldre de bolag som de ingår mat bara för att slippa må illa av snikenheter. Synd bara reguljärt e så dyrt :-(
Stillsam fundering.... Vem är det egentligen som är "sniken"?! Du ville inte betala för transfern i Turkiet. Nu vill du inte betala för maten på planet till Thailand.. Kanske lika bra att stanna hemma.
Nä va tror du? Att jag GÄRNA betalar för maten eller? Tycker det är en prinsipsak bara!! Har annars bara flygit reguljärt för att slippa dessa myntsamlarplan.. Sen varför svarar du på min tråd när du ändå inte svarar på frågan.
Ja, vad tror du det beror på?
7 dec. 2009 09:29
Ja ursäkta att jag är snål. Men till Thailand tar faktiskt fritidsresor 1000:- extra för varm måltid i deras Blue comfort, alltså måltiden kostar 250:- per pers enkelresa. De va fan en riktigt dyr måltid. Tycker bara flygbolagen uttnytjar terrordåden, då man varken får ta med sig vätska eller mat på planen. Då kan dom ta vilka priser som helst uppe i luften. För mat o vätska igår i de basala behoven, men till vilket pris.

Ska ringa fritidsresor o fråga, har en tjej som behöver äta va 3:e timma så bäst hade de varit om man fick ta med egen föda.
Av Charina
10 dec. 2009 09:14
Åker du med apollo så ingår maten. 3991.- i morron från arlanda till phuket.
Av Chilli
10 dec. 2009 16:46
Enligt Fritidesors hemsida: Blue Comfort Class (TUIfly Nordic BLX B 767)
Bättre benutrymme (82-84 cm). Mat ingår i priset. Dryck ingår ej. Nyhet! Individuell TV-skärm där man själv kan välja bland utbudet av underhållning. Kan köpas till ombord. Pris 70:- på långflygningar. Blue Comfort finns på vår Boeing 767 till Thailand: Phuket, Krabi, Bangkok samt Dominikanska Republiken: Bahía de Samaná.

Här kan man läsa att maten ingår o när vi åkte Blue comfort sist kostade maten inget extra.