Idylliskt boende i Kroatien

Av Fru_j
11 maj 2011 15:35
Visningar: 4722
Jag och min sambo ska koppla av några dagar i Kroatien. Har flygbiljett till Rijeka så det får bli därikring. Vill gärna slippa resa för långt eftesom det handlar om en weekend.

Min föreställning är att hitta ett idylliskt boende med havsutsikt. Gärna stor och egen terass där man kan ligga och läsa en bok. Nära till trevliga promenadvägar och bra restauranger. Vill inte ha det för turistigt. Det viktigaste är läget, att det är mysigt och romantiskt. Är det någon som haft en liknande upplevelse i Kroatien är denne välkommen att höra av sig.
Jag har kollat på massvis hotell men man kanske borde satsa på en lägenhet? Tips på boende uppskattas!
11 maj 2011 16:05
Det låter härligt! Har varit i Kroatien en del, men vi har varit längre söderut och ute på öarna. Vi har alltid, utom på ett ställe, hyrt semesterlgh direkt av privatpersoner eller via novasol.se. Tycker att vi fått valuta för pengarna. Tror det är lättare att komma bort från det turistiga om man undviker hotellen. Så var det i alla fall längre söderut. Där hittade vi riktiga "pärlor" Hur det är uppe i/runt Rijeka kan jag dock inte uttala mig om. Hoppas någon här kan hjälpa dig lite mer! Lycka till! /FamFis
Av Desires
11 maj 2011 22:56
Välj lägenheer - defintivt! Finns massor med privata fräscha lägenheter där i Kroatien, vi väljer alltid sådana när vi är i Kroatien, med havsutsikt! De bygger fina lägenheter i sina stora stenhus och hyr ut till turisterna. Bästa sättet att bo i Kroatien anser jag! Men tyvärr har jag ej tips i Rijeka just. Men kolla dessa sidor:
http://www.only-apartments.com/apartments-rijeka.html
http://www.direct-croatia.com/apartments

Lycka till, Kroatien är jättefint!
Av Zoca
12 maj 2011 10:11
Hej!
Eftersom ni landar i Rijeka då är det först som man tänker på är Crikvenica men sina fina stränder och fint hav och det ligger nära Rijeka och flygplatsen ..men det är lite mer turister och det är lite svårare hitta det lugnet ni vill ha det är ganska populärt bland kroater som har sina sommar stugor i detta område ..ni kan googla och se lite på Crikvenica ..Min tips för er är ön Rab (kärlekens ön) som ligger bakom ön Krk och det tar ca 1.5 time med katamaran från Rijeka...DÄr kan ni få lugnet vackra vyer och fina restauranger ..Ön Krk med Baska och ön Cres är också fina allternativen..när ni googlar ofta kommer fram boende allternativ så kan man boka i förväg som kanske blir bra i eran fall när ni stannar kort tid..trevligt resa....Zoca
Av Fru_j
12 maj 2011 14:28
Åh tusen tack för ert engagemang.

Nu bokade vi faktiskt ett hotell igårkväll, livrädd för att missa det bästa. Men ibland blir man ivrig. Vi hamnade på Opatija. Det är ju fortfarande ombokningsbart. Borde jag? Någon som varit där och kan rekommendera?
Av Zoca
12 maj 2011 20:17
Nej...det är bra val Opatija är jätte fin ni kommer ha jätte trevligt i Opatija som är uppskattad av många ,vacker natur ,härliga parker ,villor och vackra utsikter ..ni kommer bli jätte nöjda:-)trevlig resa
Av Fru_j
13 maj 2011 08:23
Tack! Jag var lite inne på att boka om men då kör vi på Opatija :) Jag läste här någonstans om att man kan bestiga berg för utsikt? Har du gjort det? Rekommenderas?