Hyra bil!

25 juni 2017 13:30
Visningar: 397
Tja!
Behöver råd om hur jag ska hyra bil i Kalifornien.

Vissa säger "hyr via rentalcars.com, då ingår alla försäkringar och det är bara att hämta ut bilen och sen köra, skit i alla försäkringar de vill sälja på dig på plats". Andra säger "köp direkt via uthyraren". Jag planerar att hyra en Mustang i 18 dagar och priset skiljer sig brutalt mycket om jag jämför priser mellan rentalcars och uthyrarna själva.

Vad är era erfarenheter?
25 juni 2017 13:36
Att det är bättre och oftast billigare att hyra direkt av Avis eller Sixt.

Alla argument och tips lär du hitta i forumet.
25 juni 2017 13:47
Citerat från Floridasidan:
Att det är bättre och oftast billigare att hyra direkt av Avis eller Sixt.

Alla argument och tips lär du hitta i forumet.
Pris för en Ford Mustang cabriolet 18 dagar:
Rentalcars: 9500
Sixt 35.000

Hur blir sixt billigare i slutändan? Behövs mer försäkringar än de som man får via rentalcars?
Av Birgere
25 juni 2017 13:54
Att Rentalcars mfl skriver på det sättet är enbart för att lura kunderna att dom är speciella. Så fort du anger att du är bosatt i Sverige när du söker på en hyrbilssida så ingår alla försäkringar som du måste ha oberoende vilken sida det är..
Mao du kan inte kolla o jämföra priser utan att först ha angett detta.
25 juni 2017 14:04 (redigerad)
Citerat från Sebbelonn:
Citerat från Floridasidan:
Att det är bättre och oftast billigare att hyra direkt av Avis eller Sixt.

Alla argument och tips lär du hitta i forumet.
Pris för en Ford Mustang cabriolet 18 dagar:
Rentalcars: 9500
Sixt 35.000

Hur blir sixt billigare i slutändan? Behövs mer försäkringar än de som man får via rentalcars?
Du får ju lämna alla uppgifter om man ska kunna svara, plats, datum, ålder, antal förare o.s.v.

Läs villkoren, inte ovanligt att det tillkommer avgifter på plats.

Sixt är ofta billigast, hur de kan vara det vet jag inte, Rentalcars är det ibland, Avis ofta o.s.v

Kollade för skojs skull på Sixt. 10835:- utan några rabatter. Låter konstigt med 35000:-.
25 juni 2017 14:24
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Sebbelonn:
Citerat från Floridasidan:
Att det är bättre och oftast billigare att hyra direkt av Avis eller Sixt.

Alla argument och tips lär du hitta i forumet.
Pris för en Ford Mustang cabriolet 18 dagar:
Rentalcars: 9500
Sixt 35.000

Hur blir sixt billigare i slutändan? Behövs mer försäkringar än de som man får via rentalcars?
Du får ju lämna alla uppgifter om man ska kunna svara, plats, datum, ålder, antal förare o.s.v.

Läs villkoren, inte ovanligt att det tillkommer avgifter på plats.

Sixt är ofta billigast, hur de kan vara det vet jag inte, Rentalcars är det ibland, Avis ofta o.s.v

Kollade för skojs skull på Sixt. 10835:- utan några rabatter. Låter konstigt med 35000:-.
Tack för du tog dig tid!

Min sökninng:
upphämtning San fransisco flygplats 24/9 12.00
avlämning Los angeles flygplats 12/10 12.00
Pris på Sixt 35.000

Hur får du ditt pris på 10.835? :)
25 juni 2017 14:34
Söker rakt av på Sixt, inte inloggad så utan rabatt.
Dina datum med försäkringar, noll självrisk Typ Mustang Cab kostar då 10.040,37.

Du bör kolla Avis också, med deras Simonrabatt brukar det bli bra pris. Se mer http://www.floridasidan.se/hyrbil.php
25 juni 2017 14:46
Citerat från Floridasidan:
Söker rakt av på Sixt, inte inloggad så utan rabatt.
Dina datum med försäkringar, noll självrisk Typ Mustang Cab kostar då 10.040,37.

Du bör kolla Avis också, med deras Simonrabatt brukar det bli bra pris. Se mer http://www.floridasidan.se/hyrbil.php
Jag vet inte hur du får fram det priset.
Av Jeok
25 juni 2017 14:48
Jag tycker att den här frågan är lite intressant, så jag lägger näsan i blöt om jag får...

Även jag har kollat på Sixts hemsida och jag hittar då inte Floridasidans pris.
Sixt.se 34.828 kr
Sixt.com 39.924 kr

Så jag ställer mig lite frågande till den låga kostnaden Floridasidan uppger.
25 juni 2017 15:18
Citerat från Jeok:
Jag tycker att den här frågan är lite intressant, så jag lägger näsan i blöt om jag får...

Även jag har kollat på Sixts hemsida och jag hittar då inte Floridasidans pris.
Sixt.se 34.828 kr
Sixt.com 39.924 kr

Så jag ställer mig lite frågande till den låga kostnaden Floridasidan uppger.
Bra att envisas, jag pudlar rakt av då jag sökte från Lax, my bad!
På Avis ser jag ingen cab alls på den sökningen.

De vill nog inte flytta bilar det hållet verkar det som :-(

Vem är uthyraren hos Rentalcars? Kolla hos dem med.

Kolla vidare på andra, boka ett bra pris med fri avbokning och följ sen priserna. Det kan ändra sig massor över tid.
25 juni 2017 15:21
Citerat från Jeok:
Jag tycker att den här frågan är lite intressant, så jag lägger näsan i blöt om jag får...

Även jag har kollat på Sixts hemsida och jag hittar då inte Floridasidans pris.
Sixt.se 34.828 kr
Sixt.com 39.924 kr

Så jag ställer mig lite frågande till den låga kostnaden Floridasidan uppger.
Intressant att du får olika priser, det har aldrig hänt mig, någonsin på Sixt, alltid på öret samma oavsett hemsida, bokar alltid på co.uk.
25 juni 2017 15:48 (redigerad)
Bilen är från Budget.Budget.se har ingen cab när jag söker. Överlag verkar det svårt....

Detta kan ju vara ett av de tillfällen då en agent har etterbjudande för bra att tacka nej till.
Hade bokat, om det går, och sen kollat priser fram till resan.

Edit. Föresten får jag ett pris på RC på 8084:- och emellanåt ingen cab alls..... Konstigt alltihop...

Trevlig resa!
Av Jeok
25 juni 2017 18:19
En sak som jag undrar över Sebbelonn är följande: Är det viktigt att det är just en Mustang? Oftast när man söker så står det "Mustang eller liknande". Det kan innebära en Sebring Cab eller ännu värre en PT Cruiser Cab. Inte direkt vad man vill ha om man är inställd på en Ford Mustang.
25 juni 2017 19:06
Det är väl främst en Mustang vi vill ha men det allra viktigaste är ju att det är en cabriolet. Men det är ju någonting man får vara inställd på.

Är rentlcars försäkringar något att lita på eller bör man köpa till hyrbilar utmana försäkringar när man kommer fram? Vad kostar en cdw/ldw per dygn för en Mustang?
Medlemmen har tagit bort svaret
26 juni 2017 10:06
Vi hyr alltid genom holidayautos.se och har aldrig upplevt problem trots krossad bakruta och punktering vid ett annat tillfälle.
Här är nog cabrioleten den springande punkten och drömmen om att svepa över highway 1 och sedan lämna specialcars på annat avlämningsställe är oftast inte möjlig överhuvudtaget. Jag hade tagit en Tahoe istället och kört rejält och amerikanskt för en tredjedel av priset.
26 juni 2017 10:20 (redigerad)
Håller helt med, som det borttagna svaret visade så är prisskillnaderna helt absurda på envägshyror på en sådan bil, jag hade ju också valt en praktisk, bekväm och säker bil (behöver kanske inte var så stor dock ;-) och vill man prompt köra cabbe på någon kustväg så kan man hyra en sådan en eller ett par dagar. En Ford Escape kostar t.ex. 5 355,37 hos Avis just nu.

Men har RC (Priceline Group) gjort en tabbe och hyr ut till det priset så.......

Hur prissättningarna hos dessa agenter går till är fortfarande en gåta för mig, ofta har de ungefär samma priser som uthyrarna, plus minus några hundringar, sen plötsligt stöter man på sådana här "klipp" som i detta fallet inte borde existera, Hyrde av HolidayAutos (Cartrawler) i Krakow från Hertz, Hertz tog ca. 6000:- H.A. ca 1400:-, frågade på Hertzkontoret men de ville inte svara på hur det fungerar..... Sa något om auktion men i fallet med cabben låter det ännu otroligare att de skulle kunna förmedla en bil för 8000:- som annars kostar 20-40.000:-.

Hur gick det Sebbelonn bokade du ?
26 juni 2017 10:23
Citerat från Sebbelonn:
Det är väl främst en Mustang vi vill ha men det allra viktigaste är ju att det är en cabriolet. Men det är ju någonting man får vara inställd på.

Är rentlcars försäkringar något att lita på eller bör man köpa till hyrbilar utmana försäkringar när man kommer fram? Vad kostar en cdw/ldw per dygn för en Mustang?
Ja det är ju en försäkring och den går säkert att lita på, att ha en försäkring på annat ställe än hos uthyraren har ju nackdelen att man får ligga ute med pengar vid skada och att depositionen hos uthyraren kan bli högre, försäkringen är ju en stor del av hyreskostnaden så att betala dubbelt hade jag aldrig gjort.
6 juli 2017 21:15
Citerat från Floridasidan:
Håller helt med, som det borttagna svaret visade så är prisskillnaderna helt absurda på envägshyror på en sådan bil, jag hade ju också valt en praktisk, bekväm och säker bil (behöver kanske inte var så stor dock ;-) och vill man prompt köra cabbe på någon kustväg så kan man hyra en sådan en eller ett par dagar. En Ford Escape kostar t.ex. 5 355,37 hos Avis just nu.

Men har RC (Priceline Group) gjort en tabbe och hyr ut till det priset så.......

Hur prissättningarna hos dessa agenter går till är fortfarande en gåta för mig, ofta har de ungefär samma priser som uthyrarna, plus minus några hundringar, sen plötsligt stöter man på sådana här "klipp" som i detta fallet inte borde existera, Hyrde av HolidayAutos (Cartrawler) i Krakow från Hertz, Hertz tog ca. 6000:- H.A. ca 1400:-, frågade på Hertzkontoret men de ville inte svara på hur det fungerar..... Sa något om auktion men i fallet med cabben låter det ännu otroligare att de skulle kunna förmedla en bil för 8000:- som annars kostar 20-40.000:-.

Hur gick det Sebbelonn bokade du ?
Jag har pratat med den lokala resebyrån i stan och fått ett prisförslag. De erbjuder en Mustang (eller liknande) i 18 dagar med alla försäkringar som behövs samt självriskeleminering för 92000. Känns tryggt att ha en person som hjälper till att boka samt om problem skulle uppkomma senare.

Vi kommer kunna checka in till bilen redan hemma innan vi kommer till uthyraren vilket gör att vi bara kan gå till en automat och få den informationen vi behöver för att hämta ut bilen och var de står etc.

Vi kommer sannolikt att köra på det. Har en dröm om en Mustang genom Kalifornien. 😁
6 juli 2017 21:31
Citerat från Sebbelonn:
Citerat från Floridasidan:
Håller helt med, som det borttagna svaret visade så är prisskillnaderna helt absurda på envägshyror på en sådan bil, jag hade ju också valt en praktisk, bekväm och säker bil (behöver kanske inte var så stor dock ;-) och vill man prompt köra cabbe på någon kustväg så kan man hyra en sådan en eller ett par dagar. En Ford Escape kostar t.ex. 5 355,37 hos Avis just nu.

Men har RC (Priceline Group) gjort en tabbe och hyr ut till det priset så.......

Hur prissättningarna hos dessa agenter går till är fortfarande en gåta för mig, ofta har de ungefär samma priser som uthyrarna, plus minus några hundringar, sen plötsligt stöter man på sådana här "klipp" som i detta fallet inte borde existera, Hyrde av HolidayAutos (Cartrawler) i Krakow från Hertz, Hertz tog ca. 6000:- H.A. ca 1400:-, frågade på Hertzkontoret men de ville inte svara på hur det fungerar..... Sa något om auktion men i fallet med cabben låter det ännu otroligare att de skulle kunna förmedla en bil för 8000:- som annars kostar 20-40.000:-.

Hur gick det Sebbelonn bokade du ?
Jag har pratat med den lokala resebyrån i stan och fått ett prisförslag. De erbjuder en Mustang (eller liknande) i 18 dagar med alla försäkringar som behövs samt självriskeleminering för 92000. Känns tryggt att ha en person som hjälper till att boka samt om problem skulle uppkomma senare.

Vi kommer kunna checka in till bilen redan hemma innan vi kommer till uthyraren vilket gör att vi bara kan gå till en automat och få den informationen vi behöver för att hämta ut bilen och var de står etc.

Vi kommer sannolikt att köra på det. Har en dröm om en Mustang genom Kalifornien. 😁
Skulle du köpa bilen?
6 juli 2017 21:39
Något att tänka på är att på sommaren är det oftast väldigt varmt och inte jätteskönt att åka cab som man kan tro. Det är också väldigt begränsat utrymme för bagge.
6 juli 2017 21:51
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Sebbelonn:
Citerat från Floridasidan:
Håller helt med, som det borttagna svaret visade så är prisskillnaderna helt absurda på envägshyror på en sådan bil, jag hade ju också valt en praktisk, bekväm och säker bil (behöver kanske inte var så stor dock ;-) och vill man prompt köra cabbe på någon kustväg så kan man hyra en sådan en eller ett par dagar. En Ford Escape kostar t.ex. 5 355,37 hos Avis just nu.

Men har RC (Priceline Group) gjort en tabbe och hyr ut till det priset så.......

Hur prissättningarna hos dessa agenter går till är fortfarande en gåta för mig, ofta har de ungefär samma priser som uthyrarna, plus minus några hundringar, sen plötsligt stöter man på sådana här "klipp" som i detta fallet inte borde existera, Hyrde av HolidayAutos (Cartrawler) i Krakow från Hertz, Hertz tog ca. 6000:- H.A. ca 1400:-, frågade på Hertzkontoret men de ville inte svara på hur det fungerar..... Sa något om auktion men i fallet med cabben låter det ännu otroligare att de skulle kunna förmedla en bil för 8000:- som annars kostar 20-40.000:-.

Hur gick det Sebbelonn bokade du ?
Jag har pratat med den lokala resebyrån i stan och fått ett prisförslag. De erbjuder en Mustang (eller liknande) i 18 dagar med alla försäkringar som behövs samt självriskeleminering för 92000. Känns tryggt att ha en person som hjälper till att boka samt om problem skulle uppkomma senare.

Vi kommer kunna checka in till bilen redan hemma innan vi kommer till uthyraren vilket gör att vi bara kan gå till en automat och få den informationen vi behöver för att hämta ut bilen och var de står etc.

Vi kommer sannolikt att köra på det. Har en dröm om en Mustang genom Kalifornien. 😁
Skulle du köpa bilen?
Oj, en nolla för mycket 😀9200 ska det vara! Nej hyr.
6 juli 2017 21:53
Citerat från Rauken666:
Något att tänka på är att på sommaren är det oftast väldigt varmt och inte jätteskönt att åka cab som man kan tro. Det är också väldigt begränsat utrymme för bagge.
Ja det har vi tänkt en del på med. Men vi kommer inte till LA, LV och SD förrän i oktober typ. Antar att vi kan tycka att det är väl varmt när vi kör till LV men det får det vara värt för att ha en cabbe resten av resan 😀