Hur tar man sig till Koh lipe?

Av Ulleb
23 juni 2009 08:41
Visningar: 943
Hej! Kollar nu Thailand i februari... o vill testa ngt nytt. Alla pratar nu om Koh lipe så skulle va kul att testa det. Hur tar man sig dit? Via Koh Lanta eller? Är även inne på att åka till Koh chang o koh samet... Sen skulle jag vilja o hälsa på några vänner i Karon =) SOm ni hör skulle man varit i väg i några månader =)
Av Najjz
23 juni 2009 11:50
Citerat från ulleb:
Hej! Kollar nu Thailand i februari... o vill testa ngt nytt. Alla pratar nu om Koh lipe så skulle va kul att testa det. Hur tar man sig dit? Via Koh Lanta eller? Är även inne på att åka till Koh chang o koh samet... Sen skulle jag vilja o hälsa på några vänner i Karon =) SOm ni hör skulle man varit i väg i några månader =)
Som jag har förstått det så går det att ta sig till Koh Lipe på lite olika sätt men Lanta är bra alternativ då den rutten inte ta så långt tid som den som går från Phiphi (via lanta).

Finns att läsa om på denna sida: http://www.kohlipethailand.com/ferry_times.php?language=SE
Av Sierra
23 juni 2009 12:43 (redigerad)
Du kan antingen åka bil (taxi) till Pakbara Pier i Satun province längst ner i södra Thailand och ta färja därifrån eller ta speedboat från Koh Lanta. Speedboaten kostar ca 1800 THB och tar tre timmar. Trafiken börjar omkring 1 nov igen och avgår kl 13 från piren i Saladan.
Av Ulleb
23 juni 2009 13:53
Tack för infon!! Ha en bra sommar på er =)