Hotell, fyrbäddsrum eller två rum med dörr mellan?

Av Katrinl
4 maj 2012 21:54
Visningar: 648
Hej,
Jag letar hotell i Singapore en natt i början av januari till en familj på 4. Barnen är 13 och 16 och vi vill gärna ha fyrbäddsrum eller hotellrum med dörr mellan. Är det någon som har tips är jag glad. Jag har letat ett par timmar nu och det är svårt med fler än två bäddar till rimligt pris (ej hostel, ej lyx).
Tack!
Av Annl
5 maj 2012 08:03
Hej,

Vi var bl.a. i Singapore under jullovet och vi har också två ungdomar som nästan är som era i ålder (de var 12 och 14 vid den tiden).

Jag gjorde då en mycket intressant upptäckt när jag hade bokat. Vi vll också bo alla tillsammans (är ju både mera praktiskt och billigare). Jag sökte på ett rum och angav fyra personer och angav också barnens ålder. På denna sökning fick jag OK på två hotell i Singapore och på ett hotell i Kuala Lumpur. Vi betalade och bokningen var bekräftad och klar.

När vi sen var på plats och hade checkat in så visade det sig att det "bara" fanns en dubbelsäng eller två stora enkelsängar.

Bra att veta i sammanhanget är ju att när man bokar så i USA så är sängarna så stora att det går att sova två i vardera sängarna och att det är gott om plats och man behöver inte trängas.

Så var inte fallet i Asien men nu kommer det fina; när vi påpekade detta att vi hade bokat för fyra personer så bar de in två extrasängar och allt löste sig. På några hotell hade vi bokat extra stora rum men det var inte dyrt (förutom på Marina Bay Sands i Singapore men det är en annan historia).

De första nätterna i Singapore bodde vi i ett område som heter Clarke Quay och hotellet hette Novotel Clarke Quay. Detta område är väldigt trevligt och framför allt finns det ett riktigt trevligt område med en massa restauranger.

Kolla på min reseblogg som är under uppbyggnad så kan du läsa och se mera

http://anniesreseblogg.blogg.se

Hör gärna av dig om du undrar något mera - Singapore är rejält kul tyckte vi alla.
Av Ea_73
22 aug. 2012 22:16
Hej Anni
Vi ska åka till thailand via Singapore i mars och jag tittar precis på Novotel i Singapore. Vi är två vuxna och två barn på 8 & 10. Vi kommer stanna tre nätter på hemvägen 2-5 mars. Jag har försökt att boka via en del erbjudanden såsom city baks novotel, men det rusar alltid iväg inna man ska till betalningen. Vad bodde ni i för rum och vad kostade det ungefär per natt? Vad det frukost inkluderat?

Tar gärna lite tips kring detta hotell och Singapore.
Mangen tack på förhand
Andreas
Av Annl
24 aug. 2012 05:35
Hej,

Ja det var frukost inkluderad och vi bodde i ett vanligt rum och när jag bokade så angav jag att vi ville ha ett rum och att vi var fyra personer. Detta gick i genom i bokningen och väl på plats så fixade hotellet upp två extrasängar till barnen.
Citerat från ea_73:
Hej Anni
Vi ska åka till thailand via Singapore i mars och jag tittar precis på Novotel i Singapore. Vi är två vuxna och två barn på 8 & 10. Vi kommer stanna tre nätter på hemvägen 2-5 mars. Jag har försökt att boka via en del erbjudanden såsom city baks novotel, men det rusar alltid iväg inna man ska till betalningen. Vad bodde ni i för rum och vad kostade det ungefär per natt? Vad det frukost inkluderat?

Tar gärna lite tips kring detta hotell och Singapore.
Mangen tack på förhand
Andreas