Hjälp oss hitta vår drömvecka i egypten! speciella krav =) ?

Av Niclaza
21 juni 2011 15:21
Visningar: 876
hej!
hittade denna sajt där det verkar finnas många beresta hjälpsamma människor.
så nu tänkte jag ge er något att bita i!

ska ta en veckas semester till början av november. eftersom jag efter min senaste thailandsresa har blivit väldigt snorkelintresserad faller väl egypten som ett naturligt val av resemål.

rent spontant är jag väl inne på makadi bay, är jag på rätt väg då om ni läser mina krav?

jag väldigt specifika krav på min resa.

vill ha tips om ställen/hotell som uppfyller så många krav som möjligt.
kommer tillbringa mesta delen av tiden på hotellet och snorkling. Ej intresserad av shopping och liknande.

so here we go:

1.Snorkling, vill inte snorkla på djupt vatten, utan vill kunna simma några meter och sätta ner fötterna på en SANDbotten om jag behöver det. med andra ord får det vara mellan 1-4 meter djupt max. Har ej så höga krav på snorklingen, lite färgglada fiskar gör mig glad. snorklingen ska ligga i direkt anslutningen till hotellet så jag kan snorkla varje dag.

2.hotellet: all inclusive ska det vara. och maten ska vara av buffe och ska hålla HÖG klass, älskar mat och vill inte bli besviken på dålig all inclusive mat! =)
mysigt poolområde, gärna med grönska runt poolen, typ palmer och oregelbunden pool. Lugnt och fint hotell, inte största familjehotellet med massa barn och stimm och stojj!

3. en fin strand med fin sandbotten där vi kan bada, räcker med en liten "vik" bara där är fin botten på en liten yta så man slipper badskor hela tiden!

4.allmänt fint hotell, minst 3+ eller 4 stjärnor.

5. Gym på hotellet!

6. Spa (ett stort plus, ej krav)

7. inga hungriga hajar i vattnet ;-)

tacksam för tips!
som sagt är det först och främst hotellet, att det är ett fint lugnt all inclusive med bra poolområde, sedan är det snorklingen att den kan utföras med sandbotten och på grunt vatten. har snorklat en gång innan i thailand, så med andra ord har jag inga direkta krav, bara där finns någon fisk att följa =)

tacksam för alla tips! alla tips kommer att kollas upp och jag kommer ge feedback på alla tips!

vill boka så snabbt som möjligt så mottager tacksamt alla tips snarast!
mvh!
Av Annl
22 juni 2011 06:16
Hej,

Har en reflektion efter att ha läst din kravlista och det gäller standarden på hotellet - du kan inte bo i Egypten på ett trestjärnigt hotell och inte heller gärna ett fyrstjärnigt - det är inte alls samma standard som hemma och helst skall du välja ett femstjärnigt och i vart fall ett med fyra stjärnor.

Jag har varit i Sharm el Sheijk och där skall dykningen vara väldigt bra - i guideboken står det att det där är bland världens bästa dykställen.
Av Hathor
22 juni 2011 09:25
Givetvis ska ni välja El gouna,den bästa platsen att semestra på i egypten,en annorlunda artificiell,konstgjord plats ,o vacker..
en exklusiv turistort med en lång strand(röda havets Venedig)

Sheraton Miramar,en fantastisk anläggning,www.sheraton.com,de e bara att kolla runt.
detta är juvelen i kronan i El gouna.5 stjärnor...

Mövenpick också fantastiskt hotell liksom Rihana..
I el gouna finns de också en lyxig marina,härligt att njuta av på kvällstid,en kopp karkade(egyptiskt hibiskuste)att smutta på...finns kallt såväl som varmt..
.
Marsa Alam,också en underbar plats,många nya hotell,hit åker man för att dyka...
www.goredsea.com
www.redseapages.com

hoppas ni finner vad ni söker,o väljer ni e lgouna så gör ni det...
lycka till
Av Krezz
14 sep. 2011 14:58
Skulle definitivt välja Sharm el Sheikh vilket jag anser vara den mest "kompletta" destinationen av de Egypten har att erbjuda. MVH Sören (Logga in för att se e-postadress)