Hinner jag till flyget??

5 mars 2016 13:50
Visningar: 66
Hej. Åker snart till Bali via Singapore. Har en ToR Sverige-Singapore.
Hemresan från Singapore går kl 23. Tänkte ha en natt i Kuala Lumpur och därifrån åka ca efter lunch och vara i Singapore ca kl 15-17. Beroende på vilken avgång jag väljer.
Hur säkra är avgångarna från Kuala Lumpur (KUL) till Singapore? Hinner jag i tid till flyget hem? Flyger med Lufthansa och de bruka ju ha check in ca 2 tim före.
Ska jag skippa Kuala Lumbur oh va sista natten i Singapore?
På resan dit kommer jag att va några nätter i Singapore, så jag tänkte de kunde kul me en natt i KL.
Vad sägs? Är det att leka med ödet, eller hinner jag?
Jens
Av Bibby
5 mars 2016 13:55
Klart du hinner, du har ju en stor marginal. Åk du till KL.
Av Sierra
5 mars 2016 19:10
Citerat från Jenseriksson:
Hur säkra är avgångarna från Kuala Lumpur (KUL) till Singapore? Hinner jag i tid till flyget hem? Flyger med Lufthansa och de bruka ju ha check in ca 2 tim före.
Som Bibby säger...
Du har hur mycket tid som helst och checkin för Lufthansas flighter från Singapore stänger 40 min före avgång. Jag flög själv därifrån till Frankfurt för två veckor sedan. De flyger förresten från Terminal 2 på Changi...
5 mars 2016 21:51
Terminal 2 är det samma som Klia2? Anländer till Klia2 15.20.
Av Hawaii
5 mars 2016 21:56
Changi är flygplatsen i Singapore (=SIN), inte KLIA (=Kuala Lumpur International Airport, korrekt flygplats kod är KUL).
Av Hawaii
5 mars 2016 22:34
Inga problem. Och klockan är bara 11:30 i Hawaii just nu, lördag morgon så vi är fortfarande pigga och alerta!
Diskussionen är stängd för nya svar