Hertz eller Sixt via Holidayautos på Gran Canaria

Av Younso
22 okt. 2016 21:06
Visningar: 444
Tänkte hyra en BMW 2 Series Active Tourer via antingen Hertz eller Sixt hos Holidayautos med "Försäkring för återbetalning av skada". Kostar 3223 kr resp 2393 kr. Hur kan det skilja sig så mycket eller har jag missat något? Är Sixt ok? Hyrde av dom i Florida utan problem.
22 okt. 2016 21:51
Kolla så det är Sixt och inte en samarbetspartner. Vi hyrde på Lanzarote och där hade man Orlando Car Rental som partner, de är värdelösa. Detta enges med liten text så man tänker knappt på det och hyr man genom en agent så ser man det antagligen inte alls.
Hertz är ofta oförklarligt dyra jämfört med t.ex. Sixt och Avis.
23 okt. 2016 17:32
Citerat från Younso:
Under Allmänna villkor står det under Leverantör "Gran Canaria Airport - Sixt, Gran Canaria AP (from Nov 7th)". Låter OK eller?
Det skulle jag inte säga. För att det står Sixt på HAs sida behöver det inte vara Sixt du hämtar hos, på Sixt hemsida bör du se hur det ligger till om du gör en bokning där, om jag minns rätt stod det långt ner till vänster i vårt kontrakt, något i stil med, på destinationen samarbetar Sixt med en partner, (i vårt fall var det alltså Orlando som är helt värdelösa) du behöver nog inte slutföra bokningen för att se det men i.s.f. kan du ju boka och boka av igen, välj bara det alternativet med fri avbokning (betalning på plats).

Edit: tittade på sixt och det är lite kryptiskt, verkar som de stänger ett kontor i Maspalomas och öppnar på flygplatsen den 6 resp. 2 Nov. så det verkar ju som det är deras kontor där då men kolla som sagt ändå, kan ju vara att de bara börjar samarbete ed någon där då. Ska googla lite på det......

Edit2: det står fram till den 6e Pick-up information:
"Please note that Sixt co-operates with the rental partner Top Car Autoreisen at this rental branch. We kindly ask you to look out for the Top Car Autoreisen logo and branch at your destination."
De öppnar alltså eget fr.o.m. den 2 men sammarbetar med de andra till den 6e. Då kan du nog lugnt hyra av Sixt....... Top Car vet jag inget om för övrigt så ingen kritik menad åt dem....
Av Birgere
23 okt. 2016 18:45
Jag hade nog varit lite skeptisk att hyra via mellanhand om man är väldigt specifik med bilmodell, risken är väl att ni får en pimpad Seat.
Vad "Försäkring för återbetalning av skada" betyder ä väl helkasko men jag ser inget om självrisk som kan ställa till det rejält.
Bättre att hyra på resp hyrbilshemsida och nyttja dom erbjudanden som kommer hela tiden. Hertz kör väl just nu en premiumbilskampanj och Sixt hade iaf för någon vecka sedan kanonpriser.
Av Younso
23 okt. 2016 20:03
Usch, varför måste det var så krångligt att hyra bil! Då står det fortfarande mellan Sixt och Hertz map en BMW 2 Series Active Tourer som skall hyras 12-19 november.
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Younso:
Under Allmänna villkor står det under Leverantör "Gran Canaria Airport - Sixt, Gran Canaria AP (from Nov 7th)". Låter OK eller?

Det skulle jag inte säga. För att det står Sixt på HAs sida behöver det inte vara Sixt du hämtar hos, på Sixt hemsida bör du se hur det ligger till om du gör en bokning där, om jag minns rätt stod det långt ner till vänster i vårt kontrakt, något i stil med, på destinationen samarbetar Sixt med en partner, (i vårt fall var det alltså Orlando som är helt värdelösa) du behöver nog inte slutföra bokningen för att se det men i.s.f. kan du ju boka och boka av igen, välj bara det alternativet med fri avbokning (betalning på plats).

Edit: tittade på sixt och det är lite kryptiskt, verkar som de stänger ett kontor i Maspalomas och öppnar på flygplatsen den 6 resp. 2 Nov. så det verkar ju som det är deras kontor där då men kolla som sagt ändå, kan ju vara att de bara börjar samarbete ed någon där då. Ska googla lite på det......

Edit2: det står fram till den 6e Pick-up information:
"Please note that Sixt co-operates with the rental partner Top Car Autoreisen at this rental branch. We kindly ask you to look out for the Top Car Autoreisen logo and branch at your destination."
De öppnar alltså eget fr.o.m. den 2 men sammarbetar med de andra till den 6e. Då kan du nog lugnt hyra av Sixt....... Top Car vet jag inget om för övrigt så ingen kritik menad åt dem....
23 okt. 2016 21:38
Citerat från Younso:
Usch, varför måste det var så krångligt att hyra bil! Då står det fortfarande mellan Sixt och Hertz map en BMW 2 Series Active Tourer som skall hyras 12-19 november.

Citerat från Floridasidan:
Citerat från Younso:
Under Allmänna villkor står det under Leverantör "Gran Canaria Airport - Sixt, Gran Canaria AP (from Nov 7th)". Låter OK eller?

Det skulle jag inte säga. För att det står Sixt på HAs sida behöver det inte vara Sixt du hämtar hos, på Sixt hemsida bör du se hur det ligger till om du gör en bokning där, om jag minns rätt stod det långt ner till vänster i vårt kontrakt, något i stil med, på destinationen samarbetar Sixt med en partner, (i vårt fall var det alltså Orlando som är helt värdelösa) du behöver nog inte slutföra bokningen för att se det men i.s.f. kan du ju boka och boka av igen, välj bara det alternativet med fri avbokning (betalning på plats).

Edit: tittade på sixt och det är lite kryptiskt, verkar som de stänger ett kontor i Maspalomas och öppnar på flygplatsen den 6 resp. 2 Nov. så det verkar ju som det är deras kontor där då men kolla som sagt ändå, kan ju vara att de bara börjar samarbete ed någon där då. Ska googla lite på det......

Edit2: det står fram till den 6e Pick-up information:
"Please note that Sixt co-operates with the rental partner Top Car Autoreisen at this rental branch. We kindly ask you to look out for the Top Car Autoreisen logo and branch at your destination."
De öppnar alltså eget fr.o.m. den 2 men sammarbetar med de andra till den 6e. Då kan du nog lugnt hyra av Sixt....... Top Car vet jag inget om för övrigt så ingen kritik menad åt dem....
Visa mer
Hos Sixt får jag priset 3353:- för en aut med 0 självrisk. (Pris med SAS eurobonusrsbatt).
Hertz får jag inte fram pris hos.
Hertz har garanterad modell på sina Prestige bilar, Sixt bara biltyp så det kan bli t.ex en Merca eller annan som räknas som premium, förmodligen inte en gammal sunkig Seat som vi fick första gången hos Orlando (andra gången en lika gammal och sunkig Renault Clio)