Hawaii, Budget

27 jan. 2018 23:07
Visningar: 666
Hej, behöver tips!
Jag kommer flyga ifrån New York till Hawaii. Jag har en budget på 30000kr och ska bo på hostel men en vän. Så flyg kommer vara billigare än om man åkte från Sverige.
Tror ni det kommer räcka med att ha budget på 30000kr för flyg, hostel, mat och annat? Eller behövs det mer. Vi kommer vara där i 1,5 - 2 veckor.
28 jan. 2018 12:50
Jag hade 1v på Honolulu och brände runt 5000, hotel är runt 300kr natten, mat är varierande beroende på hur mkt du vill laga. Priserna i livsmedelsbutiken är skrämmande tyckte jag. Willys etc är väldigt billigt i jämförelse. Ibland kan snabbmaten vara billigare. Men jag levde helt okej på pasta ägg och gröt. Inga aktiviteter kostar något, hikes då alltså (dom har fantastiska). Alla bussarna på ön kostar 2$-3$, spela r ingen roll om du åker 1km eller 1 mil priserna är det samma. 30 000 är alldeles för mycket för 1,5-2v på Hawaii. Om du flyger över till deras andra öar så är det lite billigare där dessutom, huvudön är väldigt tätbefolkad så var beredd på det.
28 jan. 2018 15:18
Citerat från Danneboii:
Jag hade 1v på Honolulu och brände runt 5000, hotel är runt 300kr natten, mat är varierande beroende på hur mkt du vill laga. Priserna i livsmedelsbutiken är skrämmande tyckte jag. Willys etc är väldigt billigt i jämförelse. Ibland kan snabbmaten vara billigare. Men jag levde helt okej på pasta ägg och gröt. Inga aktiviteter kostar något, hikes då alltså (dom har fantastiska). Alla bussarna på ön kostar 2$-3$, spela r ingen roll om du åker 1km eller 1 mil priserna är det samma. 30 000 är alldeles för mycket för 1,5-2v på Hawaii. Om du flyger över till deras andra öar så är det lite billigare där dessutom, huvudön är väldigt tätbefolkad så var beredd på det.
Är dom 5000kr inkluderat med hotell och flyg?
28 jan. 2018 16:49
5000kr så fick jag med mig souvenirer, 7 nätter hostel, mat och aktiviteter. Flög från Australien för runt 7000kr tur och retur.

Räkna med 500-600kr varje dag där med allt inräknat. Dyrare om du äter ute och billigare om du lagar all mat själv såklart.
28 jan. 2018 16:51
Såg nu att jag skrev hotel i mitt första inlägg, menar hostel. Hotell var alldeles för dyrt för min budget. Dom har bra hostel så finns ingen mening o bränns massa tusenlappar på hotell om man nu inte vill ha dom till annat.