Fotbollsresa till Tyskland

27 feb. 2019 09:21
Visningar: 461
Fotbolls resor till London, är ju ganska vanligt, även för mig.
Men det kostar ju en del, biljetterna till matcherna är dyra, om man inte ser till att bli medlem .
I vanliga fall köps ju biljetterna via olika resebyrår som har som specialitet att sy ihop sådana resor.

Men nu ska jag o en kompis dra iväg till Tyskland på fotbolls resa.
Här pratar vi helt andra pengar, i nedåt gående "...............skala.
Man köper biljetterna via klubbarnas hemsida.
Du behöver inte vara medlem, men du måste registrera dig i systemet hos klubbarna.

Men man måste vara på hugget, medlemmar köper biljetter först, o registrerade köper efter 2 dagar senare,( Bayer Leverkusen ).
Biljetterna kan skrivas ut hemma , eller så skickas dem hem till dig.
Biljetter som skickas hem kan du åka kollektivt på till Arenan.
Biljetterna är inte dyra.
Bayer Leverkusen - leipzig , långsida ; 76 euro, med sändning hem i brevlådan, ligger där efter 3 dagar.
Gäller för 2 biljetter.

Mönchengladbach - Wreder Bremen, kostar 56 euro, för 2 personer, men då i svängen av arenan .
Lika så i brevlådan efter 3 dgr.

En sådan här resa med 2 matcher, lördag o söndag , kommer att kosta, ungefär, 10:400:- , för 2 personer.
Vad ingår då kan fråga sig,,!.?

Tåg till Leverkusen, från hemort i Sverige , 35 mil norr om Malmö.
2 nätter Best western Leverkusen , inkl frukost.
Tåg Leverkusen - Mönchengladbach.
1 natt Hotel i Mönchengladbach exkl. frukost.
Och sedan tåg resa hem.....
Åker fredag morgon, hemma måndag kväll.

Vi åker ned Interrail kort, och första klass.

Nu har jag bara testat Bayer Leverkusen och Mönchengladbach , som fotbollslag vad det gäller biljetter.
Bayer Leverkusen , vad å hyggliga så de ringde mig o talade om hur biljetterna fördelades, och i vilken turordning man kunde handla dem.

En annan sak, så verkar det som att i bundesligan så spikas matchdagen 6-8 veckor innan, i England, kan det vara ned till 2 veckor.
Blir ju betydligt lättare att planera resa om matchdagen är spikad i tid.

Det var bara ett tips.........
Nu återstår det att se om det fungerar i början på april....för oss och vår resa
Av Birgere
27 feb. 2019 21:51
Jättebra tips!
Går det även att få tag på biljetter till Dortmunds hemmamatcher?
Av Chris52
27 feb. 2019 22:14 (redigerad)
Webadress : Borussia Dortmund Online-Ticketshop.
Annars gå till Schwedische Borussen facebooksida, när det gäller info om biljetter till Dortmund.
Är själv medlem.
Av Birgere
27 feb. 2019 22:41
Citerat från Chris52:
Webadress : Borussia Dortmund Online-Ticketshop.
Annars gå till Schwedische Borussen facebooksida, när det gäller info om biljetter till Dortmund.
Är själv medlem.
Tack för tipset!