Fotbolls VM 2010

Av Anna70
29 juni 2008 21:58
Visningar: 380
Är det någon här som ska resa till Sydafrika och se på fotboll med sin familj 2010? Vore kul att få kontakt!
6 juli 2008 02:11
Vi har som mål å reise dit ettersom kona kommer fra Johannesburg :-) Men vi har ikke begynt å planlegge turen enda :-)

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Jes1blu
10 juli 2008 10:55
Tjena, Anna!
VM spelas mellan den 11Juni och 11Juli 2010.....alltså på deras vinter...brrr. Jag vet inte om du varit där under den perioden, men kan vara förbannat kallt (joburg) och förbannat kallt&blåsigt Capetown! Jag har varit på båda platserna på vintern och det var inget skönt alls!
Såklart så kan det vara +22 ena dagen, och regn och +8 nästa dag. Helknäppt att lägga ett VM på vintern. Min fru (sydafrikanska) & jag skall såklart ta våran årliga tripp ner dit ,men i Februari. Varmt&skönt och blåsten har lagt sig i Capetown.
MVH/Lars
Av Buffeln
27 aug. 2008 12:26
Hejsan Anna!

Tyvärr är det Fifa som bestämmer hur och när fotbolls VM ska spelas det är anledningen till tidpunkt. Annars instämmer jag med Jes 1 blu det kan vara väldigt kallt, jag och min fru kom nyligen tilbaka från Sydafrika där vi har begravt min svärmor (min fru är också Sydafrikanska) och det var rejält kallt nätterna utan isolerade hus är inte att skoja med. Men matcherna som kommer att spelas i Durban och Nelspruit är helt ok, då det är typ svenskt sommar väder där då.

Mvh Janne