Floridatips!

12 juni 2007 23:59
Visningar: 491
Hejhej!

Min sambo och jag ska åka till Miami och Orlando i juli. Är tacksamma för alla möjliga restips om de båda städerna. I Miami har vi hittat hotell, men i Orlando är vi villrådiga. Vi vill bo på eller nära International drive. Någon som vet något ok hotell runt 500kr där? Eftersom vi kommer spendera så lite tid som möjligt på hotellet spelar skicket inte någon roll, önskar bara att det har bra complimentary shuttles till många attraktioner så transportationskostnaderna blir så låga som möjligt. Disney world, kennedy space center, sea world och universal studios lockar mest just nu./ Anna
Av Memmie
18 juni 2007 13:23
Hej igen! Har du kollat hotellen i Howard Johnson-kedjan? Vi bodde på ett av deras hotell i Miami och det var bra. Inte speciellt hög standard, men rent och billigt. Vet inte hur det funkar med shuttles, vi körde själva. Man är nästan tvungen att ha hyrbil när man är där, det är inte speciellt dyrt och det är lätt att hitta och tempot i trafiken är ganska lungt.

Kennedy Space Center är kul om man är rymdintresserad. Det tar ju ganska lång tid att köra dit och jag tycker väl inte riktigt att det var värt att lägga en hel dag på.

// Memmie
18 juni 2007 22:38
Var på Universal Studios när jag var mindre. Då var det helt klart värt ett besök, antagligen nu också!
Av Hamosh
20 juni 2007 14:57
Tjena Jag & Min tjej funderar oxå på att åka till miami i juli, frågan är ska man köpa med hotell eller bara biljetten vad är bäst billigast?
20 juni 2007 22:35
Hejhej hamosh

vi köpte biljett och hotell separat. Gillar ju hotels.com som har billiga priser. Vi har inte bil så vi har hittat ett hotell på long beach som ligger mitt i smeten... tror vi. Är inte världens fräschaste men... billigt. Heter Haddon Hall.
Av Hamosh
21 juni 2007 01:34
Citerat från auriananatine:
Hejhej hamosh

vi köpte biljett och hotell separat. Gillar ju hotels.com som har billiga priser. Vi har inte bil så vi har hittat ett hotell på long beach som ligger mitt i smeten... tror vi. Är inte världens fräschaste men... billigt. Heter Haddon Hall.
Tjena okey tack för tipsen ska in o kolla lite där men biljetter vad fick ni ge för dom styck på ett ungefär ?
21 juni 2007 07:28
Citerat från hamosh:
Tjena okey tack för tipsen ska in o kolla lite där men biljetter vad fick ni ge för dom styck på ett ungefär ?

Vi gav 8083kr/person. Tyvärr stiger ju priserna hela tiden och det är inte jättelätt att hitta flygbiljetter ju längre man väntar.
Av Hamosh
21 juni 2007 18:08
Citerat från auriananatine:
Citerat från hamosh:
Tjena okey tack för tipsen ska in o kolla lite där men biljetter vad fick ni ge för dom styck på ett ungefär ?

Vi gav 8083kr/person. Tyvärr stiger ju priserna hela tiden och det är inte jättelätt att hitta flygbiljetter ju längre man väntar.
Fick ett erbjudande nu Biljett t&r plus dom 4 första nätterna och 10 dagar med bil allt detta för 10300kr per skalle tycker jag låter ganska överkomligt eller ?
21 juni 2007 20:35
Fick ett erbjudande nu Biljett t&r plus dom 4 första nätterna och 10 dagar med bil allt detta för 10300kr per skalle tycker jag låter ganska överkomligt eller ?

ja, det låter ju jättebra. Vi har gett 16000 allt som allt för resan och hotellen
Av Hamosh
22 juni 2007 17:30
Citerat från auriananatine:
Fick ett erbjudande nu Biljett t&r plus dom 4 första nätterna och 10 dagar med bil allt detta för 10300kr per skalle tycker jag låter ganska överkomligt eller ?

ja, det låter ju jättebra. Vi har gett 16000 allt som allt för resan och hotellen
jaha okey ja då har jag gjort en ganska bra deal då med andra ord :)
Skönt det ska bli o komma iväg spännande :)
22 juni 2007 19:22
japp... då får vi hoppas på minimalt med orkaner å mkt sol.
Av Hamosh
27 juni 2007 20:46
Citerat från auriananatine:
japp... då får vi hoppas på minimalt med orkaner å mkt sol.
Det får vi göra fick våra biljetter idag när åker ni ?
Av Joje_66
2 juli 2007 15:58
Hej, Bra id'e att åka till Florida!
Vi gör vår nästa resa i Mars -08 (ute i god tid)
Flyget (Vi ska stanna till i New York så vi åker Köpenhamn- Miami, NY-Köpenhamn) Hittade vi hos Lufthansa (Swiss air flyger) för 5258:-/pers
Vi hittade hotell i Orlando för 1671:- för 6 nätter inkl. Frukost hos MrJet (Billigt!). Qulity inn Maingate West på Us192 (Lika bra att bo där som på International Dr.)
Kolla på min hemsida http://www.Floridasidan.se för mer tips och massor av länkar till billiga flyg och hotell mm.

Mvh. Jörgen