Florida - temperatur?

Av Jovis
11 apr. 2010 18:11
Visningar: 3228
Hej!

Inte en svensk vinter till!! Näe, nästa år blir det att åka till Florida. Ft Lauderdale el Lauderdale by-the-sea. Men, hur är temperaturen i jan-feb-mars? Har bara varit där i okt-nov-dec tidigare....

Dela med er av er erfarenhet, tack på förhand! :)
11 apr. 2010 18:32
Hej du

Inte för att vara ohyfsat men Fort Lauderdale är klart överskattad, jag har varit runt i Florida tre gångar
och tycker att det finns bättre exempelvis Clearwater, Naples och förstås KeyWest.
Jag mellanlandade där några dagar i början av Juli, ganska dött faktiskt, många igenbommade affärer, inget kul
tyckte vi.
Hoppas att jag inte varit för negativ :-)

Jack
Av Bibbi96
11 apr. 2010 19:07
Hej!

Vi var första gången i februari då var det lite kallare, men mars så härligt 25 grader hela resan. Åk till KeyWest är så vackert, men BOKA boende innan ni åker vi fick verkligen söka för att finna ett rum (jag är väl lite kräsen) det var nåt skollov den tiden vi var där så därför var det fullt överallt.. Andra resan var vi till Clerwater rekommenderas varmt, och åkte sen "västkusten" ner och över till Ft Lauderdale.

Nog är Ft.Lauderdale, Orlando Miami fint men, KeyWest och Clerawater var en höjdare.. (tycker jag)

MVH
Ann-Catrin