Expedia.se, erfarenheter?

Av U2
17 jan. 2011 21:10
Visningar: 5871
Vi håller på och jämför priser för en vecka till NYC, och har hittat det vi söker via Expedia, någon som har något att säga om dem? Bra som dåligt, Googlar jag på det hittar jag nästan bara negativa omdömmen :( Hoppas få hjälp av er här istället.

Tack på förhand!
18 jan. 2011 00:10
Citerat från u2:
Vi håller på och jämför priser för en vecka till NYC, och har hittat det vi söker via Expedia, någon som har något att säga om dem? Bra som dåligt, Googlar jag på det hittar jag nästan bara negativa omdömmen :( Hoppas få hjälp av er här istället.

Tack på förhand!
Har bokat genom dem många gånger och aldrig haft några problem.
18 jan. 2011 08:59
Har funkat finfint för oss de gånger vi bokat med dom och angående det negativa som finns om man googlar på det beror nog mest på att man är mer benägen att skriva av sig om man är missnöjd än om allt funkat som det ska.
Bosse.
Av U2
18 jan. 2011 09:15
Tackar för feedback, det var vår misstanke oxå.
Nu återstår således bara att bestämma sig så vi kan boka det vi vill ha =)
Av Emil84
21 jan. 2011 19:50
Hej hej..

I höstas (september/oktober) resta jag runt i USA under 9 veckor. Under tiden gjorde jag ca 20 flygningar och använde mig uteslutande av Expedia när jag bokade inrikesflygningar. Det fungerade perfekt utan strul! De flesta jag stötte på under resan använde sig även de av Expedia och jag hörde inget negativt alls. Många använde också Expedia för bokning av boende. Personligen använde jag dem endast till flygningarna, vilket jag varmt rekommenderar!!

Hoppas ni får en trevlig resa!!

Mvh Emil
Av U2
22 jan. 2011 09:27
Tack för svaren, skönt att höra att det funkar bra. Får se vart det bär av =)
22 jan. 2011 12:36
Har bokat via Expedia till Kambodja och Thailand. Vid bägge dessa resor har det fungerat alldeles perfekt.
Dock aldrig till USA!
trevlig resa, Ingemar
31 jan. 2011 22:33
Ett bra tips som jag tjänat många slantar på är att boka via expedia.com istället för expedia.se. Då sker köpet baserat på din banks fördelaktiga USD kurs + 1.5% växlingsavgift (i Handelsbankens fall).

När priserna dyker upp på expedia.se så kan det slå på väldigt mycket. Bokade 2 veckor i Mexiko (flyg från Los Angeles T&R samt hotell) och det var 3500 KR billigare än expedia.se för exakt samma hotell och flyg.

Och det är inga problem att göra detta som svenska kund.
31 jan. 2011 22:37
Snakebtr, din åsikt köper jag definitivt. Har gjort bägge delarna. För närvarande är det naturligtvis bättre på comsidan med den kursen.
Som jag skrivit innan är jag bara hur nöjd som helst med expedia.
Ingemar